مدیرمسئول سایت خبری اعتدال با بیان اینکه دولت یازدهم برخلاف دولت‌های سابق جزو شاکیان رسانه‌ها نبود و این خود نکته مثبتی در ارزیابی عملکرد آن نسبت به رسانه‌ها محسوب می‌شود، گفت:متاسفانه حمایت های مادی دولت از رسانه ها عادلانه نیست.
 
به گزارش یزد فردا ، محمد جواد بربریان در گفتگو با خانه ملت با ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در برخورد با رسانه ها به لحاظ مادی و معنوی، اضافه کرد: دولت به دلیل محدودیت های درآمدزایی و تحریم ها، نتوانست آن طور که باید از رسانه ها حمایت مادی کند، هر چند انتقادهایی به معاونت مطبوعاتی در توزیع همان میزان از بودجه نیز وجود دارد. متاسفانه حمایت های مادی دولت از رسانه ها عادلانه نیست، در حالی که رسانه‌های مکتوب جایگاه گذشته را در جامعه ندارند لذا انتظار است با توجه به رشد رسانه های مجازی پرمخاطب، دولت فکری برای این موضوع کند.
 
مدیرمسئول سایت خبری اعتدال با تاکید بر اینکه دولت هنوز قوانین و برنامه مشخصی برای شبکه مجازی در نظر نگرفته است، اضافه کرد: اگرچه معتقدم دولت در بحث حمایت های معنوی نیز چندان موفق عمل نکرده است اما دولت ها در گذشته خود یکی از شاکیان رسانه ها محسوب می شدند اما در این دوره شکایتی از سوی دولت از رسانه ها دیده نشد و این را می توان عملکرد مثبت دولت دانست.
 
بربریان با بیان اینکه دولت با رسانه های منتشرکننده فیش های حقوقی برخلاف انتظار برخورد نکرد و انتقاد آن ها را پذیرفت و ضمن تشکر، آن ها را حمایت کرد، افزود: با این وجود دولت یازدهم اجازه دخالت دستگاه های غیر را در ارزیابی عملکرد رسانه ها داده است و به نظر می رسد دولت باید به اجرای قانون مطبوعات بیشتر اهمیت بدهد.
 
وی با اشاره به عدم استقلال بسیاری از رسانه ها در کشور، گفت: رسانه ها یکی از ابزارهای جلوگیری از بروز فساد در جامعه محسوب میشوند، اما رسانه های سازمانی خواه و ناخواه به دلیل ارتزاق از  دولت و دستگاههای مختلف محدویت‌هایی در نوع انتشار اخبار و تحلیل‌های خود دارند، لذا نمی‌توانند چندان به شفافیت و صداقت در جامعه دامن بزنند، درواقع جامعه نیازمند رسانه های مستقل برای داشتن عملکرد صادقانه و شفاف هستند.
 
مدیرمسئول سایت خبری اعتدال افزود: رسانه‌ای که از یارانه و نفت دولتی استفاده می کنند به ذات نمی تواند مستقل باشد اما قطع یکباره وابستگی های اقتصادی آنها نیز امکان پذیر نیست به همین دلیل ابتدا باید فکری برای اقتصادو درآمدزایی رسانه در کشور شود و پس از اصلاح آن می توان به افزایش رسانه های مستقل امید بست.
 
وی تاکید کرد: رسانه ها باید پل ارتباطی بین جامعه و حکومت باشند و مشکلات موجود در جامعه را بدون گرایش خاصی به سمع و نظر مسئولان و جامعه برسانند. در این صورت فسادهای موجود در کشور نیز کمتر بروز و ظهور پیدا خواهند کرد.
 
بربریان با تاکید بر اینکه رسانه ها بار احزاب را به دوش می کشند، گفت: تقویت احزاب در کشور کمک می کند تا هر رسانه ای بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.
 
مدیرمسئول سایت خبری اعتدال در پایان با انتقاد از بیست و دومین جشنواره بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: خارج کردن سایت ها و رسانه ها از سالن اصلی نمایشگاه و انتقال آن ها به بالکن اشکال اساسی نمایشگاه امسال می دانم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا