رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور پیش بینی کرد تعداد زائران راهپیمایی اربعین امسال به 25میلیون نفر برسد.
 
به گزارش یزد فردا  به نقل از ایرنا، حسن پلارک روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین در مهران گفت: پارسال 17 میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند که امسال پیش بینی می شود این تعداد به مرز 25میلیون نفر برسد.
 
وی ادامه داد: تاکنون بیش از دو میلیون زائر ایرانی از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور عراق شده اند.
 
به گفته وی در حالی که امسال آغاز سفر زائران اربعین حسینی از 25 آبان ماه پیش بینی شده بود اما زائران از پنجم آبان ماه سفر خود را آغاز کردند.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اظهار کرد: بار اصلی تردد زائران برای شرکت در مراسم اربعین از طریق مهران است و پیش بینی می شود حجم بازگشت زائران از این مرز در مقایسه با زمان رفت بیشتر باشد.
 
وی همچنین گفت: با توجه به کمبود زیر ساختهای ارتباطی در این مرز برای انتقال زائران به شهرهای مبدا و اسکان و پذیرایی آنها باید چاره اندیشی شود.
 
امام جمعه مهران نیز در این نشست بازگشایی مرز چیلات دهلران را یکی از راهکارهای کاهش تردد زائران در مهران دانست و اظهار کرد: با توجه به نزدیکی مهران می توان ضمن تقسیم بار جمعیت بخش قابل توجهی از حجم تردد زائران را کاهش داد.
 
حجت الاسلام روح الله ولدبیگی با تقدیر از مردم مهران در پذیرایی از زائران اربعین گفت: با وجود مشکلاتی که برای شهروندان مهرانی با ازدحام زائران بوجود آمده ولی مردم شهید پرور این شهرستان منازل خود را به زائرسرا تبدیل و شبانه روزی در حال پذیرایی از زائران هستند.
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا