مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری سه جشنواره هنری در این استان خبر داد.

علی غیاثی ندوشن گفت: جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص)، دومین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب وجشنواره استانی عکس یزد شناسی از جشنواره های مهمی هستند که بزودی در استان یزد برگزار می شوند.
وی ادامه داد:به مناسبت میلاد رسول مهربانی و رحمت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با همکاری انجمن خوشنویسان، جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص) را برگزار می کند.

علی غیاثی ندوشن اهداف جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ نبوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری، مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت محمد (ص) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی نبوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی اعلام کرد.

وی همچنین موضوعات جشنواره را آیات، احادیث، روایات و اندیشه درباره حضرت محمد (ص)، اشعار و دل نوشته های شاعران و هنرمندان درباره حضرت محمد (ص) و روایات ائمه اطهار علیهم السلام در مورد حضرت محمد (ص) ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: این جشنواره در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می شود.

غیاثی ندوشن افزود: این جشنواره شامل بخش های ویژه اساتید (غیر رقابتی) و رقابتی شامل موضوعات جشنواره است که سایر هنرمندان خوشنویس می توانند با ارسال آثار خود در این بخش شرکت نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: به همه برگزیدگان این جشنواره سه سکه تمام بهار آزادی اهدا می شود.
وی اعلام کرد که آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار به دبیرخانه این جشنواره 14آذرماه سالجاری است.

وی همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب(جشنواره استانی یزد) در شهرستان تفت خبر داد.

علی غیاثی ندوشن افزود:این جشنواره باهدف حمایت از فیلمسازان یزدی و شناسایی پتانسیل و ظرفیت های استان یزد در قالب ارایه فیلم کوتاه برگزار خواهد شد.
وی موضوع این جشنواره را کلیه فیلم های تولید شده توسط فیلم سازان یزدی از سال ٨٥ تا سال ٩٥  ودر محدوده جغرایایی استان یزد اعلام کرد و گفت:فیلم های کوتاه مستند وداستانی برای شرکت دراین جشنواره می تواند با موضوعاتی از قبیل؛ایثار و شهادت،آیین ها ومراسم های دینی ومذهبی،اقتصاد مقاومتی و صنعت،فرهنگ عامه و آداب و رسوم،آثار و مفاخرفرهنگی یزد،میراث فرهنگی و صنایع دستی ،بازیهای بومی محلی،آثار تاریخی یزد،خانواده و سبک زندگی،کار و تلاش وآب و کویرو...ارایه می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آخرین مهلت ارسال آثار را به دبیر خانه جشنواره ١٣آذرماه سالجاری بیان کرد و افزود:از برگزیدگان جشنواره با اهدای تندیس و دیپلم افتخار وجایزه نقدی  طی مراسمی تجلیل بعمل خواهد آمد.غیاثی ندوشن افزود:این جشنواره در دوبخش اصلی شامل؛ مسابقه فیلم های کوتاه داستانی و مسابقه فیلم های کوتاه مستند و همچنین بخش جنبی شامل؛کارگاههای آموزشی و تخصصی فیلم کوتاه ، جلسات نقد و بررسی آثارو بخش ویژه فیلمسازان تفتی برگزارخواهد شد.
وی گفت:علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیر خانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد درادامه افزود:جشنواره استانی عکس یزد شناسی نیز با موضوع جاذبه های فرهنگی ،تاریخی و زیست محیطی بکر و نادر استان یزد در مهریز برگزار خواهد شد.

غیاثی ندوشن ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا تاریخ ٢٠ آذر ماه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز و یا شماره تلگرام ٠٩٩٠٩٧٦٧٥٤٠  و نشانی پست الکترونیکی yazdshenasy@chmail.ir ارسال نمایند.

به گفته وی،طبق فراخوان این جشنواره  شرکت تمامی عکاسان در رده های مختلف سنی آزاد است و عکس هایی مورد پذیرش قرار میگیرد که در محدوده استان یزد و شهرستان های استان باشد.

وی افزود: هر لوح فشرده باید حاوی آثار یک عکاس باشد. و هر عکاس مجاز به ارسال ٧قطعه عکس دیجیتال در هر بخش بصورت رنگی یا سیاه و سفید است.

وی در پایان گفت:داوری و تجلیل از برگزیدگان در ٢٨ آذرماه صورت می گیرد و نمایشگاهی از آثار برگزیده از تاریخ  ٢٨ آذر لغایت ٢دی در نگارخانه آفرینش این اداره برپا خواهد شد وبه نفرات اول تا هشتم جشنواره جوایز نفیس و به آثار راه یافته در نمایشگاه گواهی اعطا خواهد شد.

 
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا