مدير كل دانشجويي فرهنگي دانشگاه علم و هنر يزد از برگزاري آيين تعزيه‌خواني امام حسين(ع) براي اولين بار در كشور به زبان انگليسي در دانشکده علوم انسانی اين دانشگاه خبر داد.

محمدحسين دهقان نيري"در خصوص اين برنامه تصريح كرد: در اين آيين تعزيه‌خواني كه توسط دانشجویان گروه زبان انگلیسی این دانشگاه اجرا شد، سخنان حضرت سکینه(س) با ذوالجناح و پدر بزرگوارش امام حسین(ع) و نیز وداع حضرت اباعبدالله(ع) با حضرت سکینه(س) و حضرت زینب(س) در قالب تعزيه به اجرا درآمد.

وي افزود: در ابتدای اين مراسم که با حضور معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه همراه بود، دكتر "محمد حاجی‌محمدی" ريیس دانشکده علوم انسانی اين دانشگاه به زبان انگلیسی ضمن قدردانی از عوامل اجرایی اين برنامه، نکاتی را در خصوص قیام کربلا و درس‌های عاشورايي بیان كرد.

دهقان خاطرنشان كرد: از دیگر بخش‌های اين برنامه، اجرای مونولوگي راجع به زندگانی امام حسین(ع) و نوحه سرایی و سینه‌زنی به زبان انگلیسی در دو بخش بود.

مدير كل دانشجويي فرهنگي دانشگاه علم و هنر همچنين گفت: دکتر "رضيه فلاح" مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه نیز در این مراسم شعری به زبان انگلیسی با موضوع وداع حضرت امام حسین و مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا (س) قرائت كرد و در پایان نيز از شرکت‌کنندگان مراسم پذیرایی به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا