دبیر هیئت عالی گزینش کشور صبح چهارشنبه سوم آذر ماه در نشست هم‌اندیشی مدیران، اعضا و رابطان هستۀ گزینش استان یزد با اشاره به اهمیت رعايت اخلاق در گزینش کارکنان دستگاه‌ها گفت: گزینشگران بايد حافظ حق مردم و نظام باشند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم‌اندیشی مدیران، اعضا و رابطان هسته‌های گزینش استان یزد با حضور استاندار یزد، دبیر هیئت عالی گزینش کشور، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل هستۀ گزینش استانداری و شماري از مدیران استان، اعضا و کارکنان هستۀ گزینش استان در تالار اندیشۀ استانداری یزد برگزار شد.
دبیر هیئت عالی گزینش کشور در اين نشست بيان كرد: گزینش یک انتخاب است و بدیهی‌ترین چیزی است که در زندگی نیاز به اثبات ندارد و در همۀ دنیا نیز وجود دارد و آنچه تفاوت دارد معیارها و ملاک‌های حاکم بر گزینش است.
«اسدالله وطنی» از بازنگری ضوابط و معیارهای گزینش و ابلاغ آن به استان‌ها خبر داد و به تقویت جنبه‌های گوناگون اجرای درست قانون در روند گزینش تأکید کرد.
وطنی گفت: تاهنگامی‌که قوانین و بخش نامه ها تغییر نکرده رعایت آنها ضروری است و بايد انتخاب‌ افراد به‌ویژه در پست‌های حسّاس، مطابق قانون و مقررات و بدون اعمال نظر سلیقه‌ای باشد.
وی بر استفادۀ استان‌ها از توان یکدیگر و تعامل مجموعه‌های گوناگون استانی برای پیشبرد اهداف عالی نظام و انعکاس نقاط ضعف تأکید کرد.
دبیر هیئت عالی گزینش کشور ادامه داد: تلاش اين هیئت عالی همفکری در خصوص نظرات منعکس شده و تصمیم‌گیری‌ براساس خرد جمعی است.
وطنی با اشاره به اهمیت نداشتنِ بسیاری از گزارش‌های مربوط به گزینش افراد، افزود: در صورتی‌که گزارش‌های حسّاس دربارۀ افراد خاص وجود داشته باشد شایسته است کارکنان هستۀ گزینش در قبال آن موارد بی‌اعتنا نباشند.
وی دقّت گزینشگران در اطلاعات تحصیلی و حفظ جنبه‌های امنیتی بدونِ ورود به مسائل شخصی افراد را خواستار شد و خطاب به گزینشگران استان گفت: ارائۀ پیشنهادها برای ارتقای افراد گزینش شده را درنظر بگیرند.
گفتنی است در این نشست هم‌اندیشی گزارشی دربارۀ فعالیت‌های هستۀ گزینش استان ارائه شد و دبیر هیئت عالی گزینش کشور به پرسش‌ها و ابهامات گزینشگران استان پاسخ داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا