إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ


رحلت فقیه عالیقدر آیت الله سیّد عبد الکریم موسوی اردبیلی که سالیان دراز عمر با ارزش خود را در راه تحصیل علوم دینی و اسلامی و تربیت طلاب و شاگردان مکتبی گذاشت را به جامعه روحانیت معزز، حوزه های علمیه، عموم مردم متدین و خاصه مقلدین آن جناب تسلیت می گویم.


آیت الله موسوی اردبیلی در دوران انقلاب اسلامی، یار و یاور همیشگی رهبر کبیر انقلاب بشمار می رفت و در زمینه های مختلف آن بزرگ مرد را یاور بود. در زمان مسئولیت عالی ترین مقام قوه قضائیه جهت بهبود دستگاه قضاء و اجرائی شدن قوانین اسلامی در آن دستگاه تلاش وافری مبذول داشت.
علاوه بر آن همّت ایشان برای ساخت مدرسه، مسجد و اماکن فرهنگی باید نشان از طبع بلند و اراده سترگ و کوشش خستگی ناپذیر ایشان در امور زیر بنایی فرهنگی دانست.

آیت الله موسوی اردبیلی در مقام امام جمعه تهران با زبانهای فارسی و عربی خطبه های غرّائی جهت شناساندن هر چه بیشتر انقلاب اسلامی ایراد می فرمود که بارها مورد تأیید امام خمینی(ره) قرار می گرفت و در آن زمان تأثیرات عمیقی بر مردم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس داشت.

ایشان پس از پایان دوره هشت ساله ریاست دستگاه قضا به جایگاه اصلی خود یعنی حوزه علمیه قم بازگشت و طلاب و مشتاقان علم و فقاهت را از کمالات خود بهره مند ساخت . 
خدایش رحمت کند که مرد علم و عمل و سیاست و ایمان بود و علم خویش را در مسیر انقلاب و اهداف مقدس امام امت نهاد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزید. خداوند او را با اجداد طاهرینش محشور کند و درجاتش را در اعلی علیین متعالی فرماید.



«سايه مقام معظم رهبري مستدام باد»

ومن الله التوفیق
محمد رضا ناصری
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا