استاندار يزد به مناسبت هفتۀ وقف پيامي صادر كرد و اين سنّت حسنه را يكي از ارزشمندترين و ماندگارترين مظاهر احسان و نيكوكاري در جامعه دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، متن كامل پيام «سيدمحمد ميرمحمدي» به شرح زير است:
بسمه تعالي
ألْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَیْرٌ أَمَلاً
دارايي و فرزند پيرايه هاي اين زندگاني دنياست و كردارهاي نيك كه همواره برجاي مي مانند نزد پروردگارت بهتر و اميد بستن به آنها نيكوتر است. (آيۀ 46 سورۀ كهف)

وقف يكي از ارزشمندترين و ماندگارترين مظاهر احسان و نيكوكاري، خدمت به مردم و هم نوعان، كمك به مصالح جامعه و به بهبود امور فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي است.
سنّت حسنه اي كه در سيرۀ پيامبراكرم (ص) و ائمه معصومين (ع) هم ديده مي شود، اين سنّت حسنه داراي كاركردهاي متنوع و گوناگوني است كه بخشي از توسعه درون زا به ويژه در مناطق روستايي تحت تأثير نهاد وقف شكل گرفته است.
ترويج اين سنّت و ترغيب مردم جامعه در عمل به آن، پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در كشور مورد توجه قرار گرفت، سنّتي كه با گسترش آن، بسياري از مشكلات مردم و دردمندان را حل خواهدكرد.
امروز نيز اين مهم با ايجاد زمينه هاي بروز مسئوليت پذيري اجتماعي و تبديل سنّت وقف به يك سرمايه عظيم اجتماعي در دست اقدام است.
گسترش جوامع انساني و افزون شدن نيازهاي اجتماعي مستلزم توسعه كاركردهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي موقوفات است، لذا لازم است ظرفيت سازي هاي بيشتري نسبت به موقوفات انجام شود تا براي رفع نيازهاي روز استفاده گردد، موقوفاتي كه امروزه براي كمك به امر آموزش و پژوهش، درمان بيماريهاي خاص و پزشكي و ترويج دين و فرهنگ مذهبي مورد توجه واقفين قرار گرفته است.
اينجانب ضمن گرامي داشت هفتۀ وقف و تقديم سلام و درود بر روح بلند واقفان خيرانديش ديار دارالعباده و دارالعلم يزد، رجاء واثق دارم با تلاش و كوشش متوليان و كارگزاران اداره كل اوقاف و امور خيريه و با همّت خيّرين خداجو شاهد احيا و توسعۀ روزافزون اين احسان ماندگار در استان يزد باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا