استاندار يزد در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان روز شنبه ششم آذرماه در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد، گفت: با توجه به اجراي برنامه هاي موثر و توجه استان به حفظ محيط زيست در دولت يازدهم، شمار واحدهاي آلاينده استان يزد از 360 به 88 واحد كاهش يافت.

به گزارش یزد فردا به نقل از  دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز شنبه ششم آذرماه نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با حضور استاندار يزد، اعضاي مجمع نمايندگان استان، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، مديركل امور بانوان و خانواده استانداري، رييس سازمان برنامه و بودجه و مديران ساير دستگاه هاي استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست حفظ محيط زيست را از اصلي ترين موضوعات در مسير توسعه استان دانست و گفت: هر چه بتوانيم در اجراي برنامه ها همسو با حفظ محيط زيست كوشش كنيم در واقع اهداف ما دقيق تر تدوين و اجرايي مي شوند.
«سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: در ابتدا استان با موارد زيادي در زمينة آلودگي هوا روبه رو بود كه خوشبختانه تا به امروز با كوشش سازمان محيط زيست و ساير دست اندركاران، اقدامات بسيار خوبي از جمله فيلتر گذاري، كنترل و نظارت بر فعاليت واحدهاي آلاينده، كاهش شمار چشمگير آن ها را شاهد هستيم.
ميرمحمدي يادآور شد: رويكرد برنامه ها بايد به سمت استقرار صنايع كم آب خواه، هاي تك، علم و فن آوري، گردشگري، بهداشت و درمان در استان باشد تا تصميم گيري هاي امروز، مشكلي براي آينده به وجود نياورد.
عالي ترين مقام اجرايي استان هم چنين گفت: در برنامه هاي نظارتي محيط زيستي بايد پيشينه هاي معدني موجود از گذشته نيز مورد توجه قرار گرفته و با حفظ رعايت اصول حاكم بر اين مناطق، فعاليت هاي توسعه اي استان نيز ادامه پيدا كند.
وي با تاكيد بر اهميت قانون در اجراي همه فعاليت ها افزود: در زمينه جانمايي و فراهم آوردن شرايط اجراي هر برنامه، در صورتي كه مديري پيش ازاين فعاليت غير قانوني انجام داده است ما نمي توانيم كار آن را تائيد و ناديده بگيريم.
استاندار يزد در در پايان سخنان خود گفت: هرگونه فعاليتي كه بر مبناي قانون نباشد براي ما قابل پذيرش نيست و بايد با دقت بسيار، گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته آماده شود و نگذاريم زمينه براي تاثير تصميم هاي نادرست در كارها فراهم شود.
گفتني است در اين نشست گزارشي از سوي «سيد حسين سادات موسوي» مديركل حفاظت محيط زيست استان پيرامون مسائل محيط زيستي، موضوع آمايش سرزمين و فعاليت هاي صورت گرفته ارائه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا