معاون بسيج و امور استان هاي سازمان پدافند غيرعامل كشور در جمع اهالي رسانۀ استان يزد با تاكيد بر اينكه همه بايد در عرصۀ دفاع غيرعامل و پيشگيري از آسيب ها توانمند شوند، گفت: رسالت اصلي پدافند غير عامل صيانت از سرمايه انساني و اجتماعي است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، بعد از ظهر شنبه ششم آذرماه نشست خبري «سردار غلامعلي حيدري» معاون بسيج و امور استان هاي سازمان پدافند غيرعامل كشور با اهالي رسانۀ استان با حضور «حسين اسماعيلي» مديركل پدافند غيرعامل استانداري در مركز آموزش و مهارت آموزي پدافند غيرعامل زنده ياد جوكار برگزار شد.
«سردار غلامعلي حيدري» در اين نشست ضمن گراميداشت هفته بسيج بيان كرد: پدافند غيرعامل از قديم در معماري ايران وجود داشته و تمام مؤلفه هايي كه بتوان در روياروئي با تهديدات مقابله كرد، در معماري سنّتي ايران ديده شده است.
وي ادامه داد: تمام دنيا به پدافند غير عامل توجه ويژه اي دارند و با توجه به پيشرفت علم و تكنولوژي، امروز عرصه هاي تهديد در اين حوزه گسترده و پيچيده تر از گذشته شده است.
حيدري افزود: آموزش به مردم در حوزه پدافند غيرعامل امري ضروري است و شايسته است مانند دفاع مقدس كه در آن با حضور مردم حتي يك وجب از خاك ايران به دست دشمنان نيفتاد، دفاع غيرعامل نيز مردمي شود.
معاون سازمان پدافند غيرعامل خاطرنشان كرد: رسانه ها نقش بسيار مهمي در فرهنگ سازي و مشاركت مردم در حوزه پدافند غيرعامل دارند و خوشبختانه در گزارشهاي ارائه شده از استان يزد شاهد هستيم كه رسانه هاي استان همكاري و تعامل خوبي با اداره كل پدافند غير عامل استاندري دارند.
وي با اشاره به اينكه 22 سند راهبردي در سازمان پدافند غيرعامل تهيه شده است، گفت: رسيدن به اهداف پدافند غيرعامل در كشور نياز به عزم و همكاري تمام نهادها و دستگاه هاي اجرايي دارد و بايد با تمام توان و ظرفيت براي عملي شدن اين اهداف گام برداريم.
حيدري افزود: اهداف كلي در پدافند غيرعامل حفظ و ارتقاي سرمايه انساني، اجتماعي، زيرساختي و فيزيكي و سرمايه سايبري است و آمادگي در اين حوزه، ارتقاي پايداري ملي، كاهش آسيب پذيري، افزايش بازدارندگي و تسهيل مديريت بحران را به همراه خواهد داشت.
معاون بسيج و امور استان هاي سازمان پدافند غيرعامل ادامه داد: بايد به شيوه هايي عمل كنيم كه اگر كشور با تهديدي روبرو شد، كمترين خسارت را شاهد باشيم و زيرساخت هاي ما كمترين آسيب را ببينند.
حيدري در پايان سخنان خود از تحصيل و فارغ التحصيلي 1200 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و 30 دانشجو در مقطع دكتري در حوزۀ پدافند غيرعامل خبر داد و خاطرنشان كرد: با مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش مقرر شده است، پدافند غيرعامل در مقطع متوسطه آموزش داده شود.
گفتني است در پايان اين نشست از فعالان رسانه هاي مكتوب و مجازي استان در حوزۀ پدافند غيرعامل با اهداي لوح تقدير، تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا