استاندار یزد شنبه شب ششم آذرماه در نشست فوق العاده شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ضرورت آینده نگری در اجرا و اثربخشی هر چه بیشتر برنامه ها، بر تقویت ارزیابی اجتماعی و اقتصادی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست فوق العاده شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مديركل امور بانوان و خانواده استانداري، رييس سازمان برنامه و بودجه و مديران ساير دستگاه هاي عضو این شورا در سالن زنده ياد حميديا استانداري يزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست گفت: موضوعاتی که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان درميان گذاشته مي شود همواره مورد تجزیه، تحلیل و ارزیابی همه جانبه قرار می گیرد و بدون شفافیت در ابعاد یک موضوع نباید نسبت به آن تصمیم گیری شود.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: استقرار و فعالیت هر مجموعه ای در یک منطقه باید از یک مکان یابی مناسب برخوردار باشد تا محیط طبیعی و انسانی را با آسیب روبه رو نسازد و پیشرفت را به همراه داشته باشد.
میرمحمدی يادآور شد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نظرات مخالف و موافق به یک اندازه ارزشمند است زیرا در شناسایی نقاط ضعف و قوت برای رسیدن به تصمیم اثرگذار و مناسب به ما کمک می کند.
وی افزود: اعضای این شورا  با اظهار نظر و ارائه نکات کارشناسی، زمینه دقت نظر بیشتر در مشخص شدن جوانب گوناگون کارها را به وجود آورده و باید این رویکرد هم اندیشی همواره تقویت شود.


حفاظت از چاه های آب استان به صورت جدی پيگيري مي شود


معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز در اين نشست با تاكيد بر ضرورت حفظ منابع آب در استان گفت: در دو پهنه شرق و غرب يزد كه بخشي از آن نيز درون حريم است، نه تنها زميني وگذار نمي شود بلكه زمينه اي هم براي فعاليت هاي آسيب زننده به منابع آب زير زميني فراهم نيست.
«سيدمحمدرضا سيد حسيني» افزود: با توجه به بررسي ها و نظرات تخصصي كارشناسان آب منطقه اي، ايجاد زمينه براي انجام هرگونه فعاليت ساخت و ساز، توليدي و خدماتي در محدوده حريم چاه هاي آب شرب يزد به دليل تهديد منابع آبي ممنوع و امكان پذير نيست.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در پايان سخنانش گفت: با توجه به خشكسالي هاي پياپي در استان و كمبود منابع آب، حفظ ذخاير آبي موجود در استان از موضوعات بسيار مهمي است كه بايد با جديت و با نگاه آن را پيگيري كرد.


تفويض اختيارات دستگاه هاي اجراي موثر در تسهيل فعاليت ها


رئيس سازمان برنامه و بودجه استان يزد نيز در اين نشست مواردي از جمله تهيه پهنه بندي استقرار صنايع در 4 شهرستان، تفكيك اعتبارات اداره كل راه و شهرسازي و اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي، توزيع شهرستاني اعتبارات حاصل از جرائم رانندگي، تعيين و تكليف فعاليت10 منطقه نمونه گردشگري استان را تشريح كرد و پيش از راي گيري، نقطه نظراتي براي تصويب اين موضوعات از سوي اعضا بيان شد.
«حميدرضا نصيري زاده» در ادامه با بيان موارد ذكر شده در طرح تفويض اختيارات دستگاه هاي اجرايي از سوي هيات وزيران به استان ها گفت: اين طرح زمينه پيگيري و انجام بسياري از فعاليت هاي حوزه هاي گوناگون در استان را تسهيل و سرعت مي بخشد.
وي  تعريف ساز وكارهاي برگزاري همايش هاي استاني و گردش در كارگروه آموزش و پژوهش را بيان كرد وگفت: براي برگزاري همايش هاي استاني با حضور دستگاه هاي اجرايي مرتبط با موضوع همايش در كارگروه آموزش، پژوهش و فناوري تصميم گيري مي شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان در پايان گفت: براي تصميم گيري در زمينه برگزاري همايش هاي ملي و بين المللي مجوز لازم بايد از كارگروه ساماندهي و از طريق سايت مركز آموزش مديريت دولتي كشور گرفته شود.
گفتني است در اين نشست توزيع اعتبارات بند ج تبصره 6 واحد قانون بودجه 95 موضوع توزيع اعتبارت آبفار و ايجاد شرايط براي احداث 3 نيروگاه خورشيدي در يزد نيز بررسي و به راي گذاشته شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا