معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: سرعت بخشی و اجرای صحیح برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان، پویایی، خروج از رکود و رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

 به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، یک شنبه شب، هفتم آذرماه پانزدهمین نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه استان و اعضای این ستاد در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست گفت: اگر بخواهیم به صورت واقعی به شاخص های اقتصاد مقاوتی دست پیدا کنیم باید برنامه هایی که در این راستا تدوین شده است را به صورت صحیح و با تقویت زمینه های تسریع کننده، اجرایی کنیم.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» ادامه داد: اگر انجام برنامه های مربوط به اقتصاد مقاومتی به صورت دقیق و با توجه به منویات مقام معظم رهبری صورت گیرد می توان از شرایط ناپایدار اقتصادی گذر کرد.
سید حسینی یادآور شد: برای تقویت صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از هر گونه هدر رفت آن از طرح و برنامه های بخش خصوصی در این زمینه استقبال می کنیم و هرگونه همکاری برای برآورده شدن آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.


موانع تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی شناسایی و از میان برداشته شود


رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شاخص های ارزیابی و رتبه بندی استان یزد در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: باید موانعی که بر سر راه برآورده شدن این طرح ها وجود دارد را شناسایی کنیم و راهکارهایی برای حل و رفع آن در مسیر تسریع فعالیت ها ارائه کنیم.
«حمیدرضا نصیری زاده» با توجه به قرار گرفتن استان یزد در جایگاه چهارم اجرای برنامه های اقتصادمقاومتی در کشور افزود: برای تقویت این جایگاه باید کارگروه ها با نشست های کاربردی و به صورت فعال تر، جنبه های گوناگون پروژه های هر شهرستان را شناسایی و در مسیر اجرا قرار دهند.
نصیری زاده یاد آور شد: افزایش 9 درصدی صادرات در استان، یکی از نقاط قوت مهم در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان یزد در پایان سخنان خود به شناخت 290 پروژه نیمه تمام برای واگذاری به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: چون این طرح برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد روش های آن برای مردم ناشناخته است که برای تسریع در کار به زودی در این زمینه اطلاع رسانی جامع و روشن تری انجام می شود.
گفتنی است در این نشست گزارشی از فعالیت های گروه تعاونی پیشگامان، شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان یزد ارائه و شاخص های ارزیابی و رتبه بندی استان ها در حوزه اقتصاد مقاومتی و عملکرد استان یزد در این زمینه تشریح و مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا