رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به جایگاه استان یزد در سوارکاری کشور، گفت: زمینه ایجاد دهکده سوارکاری در یزد فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد محمدرضا تابش ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به پیشرفتهای ایجاد شده در صنعت پرورش اسب کشور، اظهار داشت: بلوغ صنعت پرورش اسب و تعدد فعالان صنعت اسب از زمانی شروع شد که من به فدراسیون سوارکاری آمدم.

وی با تاکید بر اقداماتی که در استان یزد در زمینه پرورش اسب انجام شده، خاطرنشان کرد: در آن زمان در کل کشور تنها 50 باشگاه سوارکاری وجود داشت اما الان تنها در استان یزد 200 باشگاه سوارکاری و پرورش اسب داریم.

نماینده مردم اردکان  در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: الان بهترین و بیشترین تعداد اسبهای ایرانی که به اشتباه به آنها اسب اصیل عرب گفته می‌شود در یزد وجود دارد.

تابش با اشاره به اینکه بهترین مسابقات اسب هم در استان یزد برگزار می‌شود، گفت: در استان یزد از حدود 10 سال پیش، قطب صنعت پرورش اسب و سوارکاری شهرستان اشکذر شد و بیشترین باشگاه‌های ما در این شهرستان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: اینکه می‌خواهند دهکده سوارکاری در استان یزد به وجود آید، برای این است که مسابقات ملی و بین‌المللی و حتی فروش اسب در کشور انجام شود.

وی  با اشاره به اینکه نمایندگان استان یزد در مجلس در این دوره اتحاد بسیار خوبی داشتند، گفت: جلسات هماهنگی با مسئولان ادارات استان یزد برگزار شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا