استاندار يزد پيش از ظهر شنبه 13 آذر ماه در نشست شوراي حفاظت از منابع آب استان گفت: براي مديريت و حفاظت از منابع آب استان نياز به ارائۀ آمارهاي درست و منطبق با واقعيت هاي موجود بر پايۀ مطالعات دقيق و كار كارشناسي داريم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شوراي حفاظت از منابع آب استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، تعدادي از فرمانداران و معاونان فرماندار و اعضاي اين شورا در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با بيان اينكه نبايد تفاوت آماري را در ارائۀ گزارشها شاهد باشيم، بيان كرد:  ما براساس آمار و اطلاعات ارائه شده در نشست هاي گوناگون براي استان در حوزه هاي مختلف تصميم مي گيريم و اين آمار بايد درست و بر پايه مطالعات دقيق و گزارشات مستند و مستدل ارائه شود.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: ارائه آمار نادرست براي مردم و زندگي آنها مشكلاتي را ايجاد مي كند و اگر اطلاعات ارائه شده به جامعه، منطبق بر واقعيتها نباشد موجب بي اعتمادي در مردم مي شود.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي مديريت مصرف آب كشاورزي استان افزود: با توقف توسعه سطح زيركشت در استان، الگوي كشت را ملاك قرار داده و با بكارگيري شيوه هاي فني و مهندسي كشاورزي با كاهش مصرف آب به سمت افزايش توليد محصولات كشاورزي گام برداشته ايم.
ميرمحمدي اصلاح شيوه هاي آّبياري و استفاده از روشهايي كه مصرف آب كشاورزي را به حداقل برساند را ضروري دانست و خاطرنشان كرد: خوشبختانه كشت گلخانه اي در استان جايگزين كشت غرقآبي و محصولات پرآبخواه شده است.
استاندار يزد با بيان اينكه با مديريت صحيح و اجراي برنامه هاي عملياتي مناسب مي توانيم مانع از بين رفتن منابع آبي استان شويم، گفت: رويكرد برنامه ها در استان بايد به سمت مديريت مصرف آب كشاورزي و استقرار صنابع كم آبخواه باشد.
رئيس شوراي حفاظت از منابع آب استان بيان كرد: گاهي لازم است براي منافع و رفاه و آسايش مردم برخي چاههاي كشاورزي استان به موارد غيركشاورزي و صنعتي تغيير كاربري داده شوند كه اين تغييركاربري نيز بايد با كار كارشناسي و مطالعه دقيق باشد و اطلاعات كامل اين تغيير كاربري به صورت شفاف در اختيار مردم قرار داده شود.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه مسائل خشكسالي و كم آبي استان بايد از طريق صداوسيماي مركز يزد و رسانه ها به نحو شايسته اطلاع رساني شود، افزود: در اين مسئله با ضعفهايي روبرو بوده ايم و اين هنر روابط عمومي هاست كه به كمك رسانه ها شرايط آبي استان را براي مسئولان كشوري و مردم به خوبي و منطبق بر واقعيت هاي موجود تبيين و تشريح كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا