استاندار یزد بعد از ظهر شنبه 13 آذرماه در نشست هم اندیشی با خیران استان، بر مشارکت ارزشمند و گسترده خیران استان یزد در زمینه های گوناگون اشاره كرد و گفت: باید نیازها و شرایط جامعه را شناسایی و بر این مبنا ظرفیت های خیّری و مشارکت مردمی را برای تقویت سلامت اجتماعی بكار بگيريم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم اندیشی خیران استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و خیران استان در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن ابراز خرسندی از وجود روحیه مشارکت و فعالیت چشمگیر خیرین استان در زمینه های گوناگون گفت: یکی از موضوعات مهم اجتماع امروز آسیب های اجتماعی است و برای حل آن نیازمند مشارکت همة گروه هاي جامعه به ویژه خیرین هستیم.
«سیدمحمد میرمحمدی» افزود: فعالیت های خیرّی پرشماري در استان از دیرباز صورت گرفته است اما مستند و جمع بندی از این موارد وجود ندارد، بي گمان شناسایی و معرفی این اقدامات پر خیر و برکت در اجتماع، زمینه ساز تقویت مشارکت بیشتر خواهد شد.
میرمحمدی يادآور شد: با شناخت از مسائل و دغدغه های مردم و جامعه باید فعالیت های خیریه را اولویت بندی و در مسیر رفع نیازهای جدی هدایت و برنامه ریزی کنیم.
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی خیرین در پایان آذرماه به میزبانی استان یزد گفت: یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید کاهش آسیب های اجتماعی است و با توجه به درخشش خیرین استان در بيشتر زمینه ها، همایش پیش رو فرصتی برای پیوند و شناخت توانمندی های گوناگون در این زمینه است.
عالی تری مقام اجرایی استان ادامه داد: تشکیل سامانه خیرین در استان برنامه ریزی و در حال اجرایی شدن است تا همه موسسات حقیقی و حقوقی خیریه و افرادی که از این خدمات بهره مند می شوند بتوانند به صورت یکپارچه و هدفمند فعالیت و خدمات دریافت کنند.
وی معرفی خیرین سرآمد و افرادی که در این زمینه کوچکترین قدمی برداشته اند را در الگوسازی این نگاه ارزنده موثر دانست و افزود: معرفی فرهنگ کار خیّري، گسترش اخلاق و رفتار حسنه را به همراه دارد و در نهایت مسائل با سلامت رفتاری مورد قبول و ارزنده تری پیگیری می شود.
استاندار يزد يادآورشد: مدیریت آسیب های اجتماعی و حل مشکل اشتغال از موضوعات بسیار مهمی است که جامعه با آن روبرو است و برای حل آن تقویت روحیه کار جمعی و توسعه نگاه خیّری اقدامی نتیجه بخش و کارساز است.


نقش اثربخش بانوان در بهبود آسیب های فرهنگی و اجتماعی


ميرمحمدي در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانوان نقش موثر و کلیدی در برآورده كردن برنامه های اجتماعی و فرهنگی  دارند و می توانند در اجرای برنامه های مربوط به کاهش آسیب اجتماعی بخش های گوناگون جامعه را یاری دهند.
وي افزود: هر چه بانوان در تعاملات اجتماعی حضور پر رنگ تری داشته باشند خانواده و جامعه نیز از نشاط و پویایی بیشتری برخوردار خواهد شد.
استاندار يزد در پایان سخنان خود گفت: تقویت همدلی و پیوند توانمندی های خرد و کلان برای جذب مشارکت مردم و حضور خیران در مسیر حل مسائل اجتماعی، از جمله اشتغال جوانان ضرورت جامعه امروز ما به شمار مي رود و فعالیت خیران نشان داده است همواره در همه زمینه ها دلسوزانه جامعه را همراهی كرده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا