معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در آئين تكريم و معارفۀ مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان توجه جدّي به ميراث فرهنگي و حوزۀ گردشگري را تنها راه برون رفت مشكلات توسعه اي استان دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، بعد از ظهر يكشنبه 14 آذر ماه آئين تكريم و معارفۀ مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با حضور «سيدمحمدرضا سيدحسيني» معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، «سميع الهص حسيني مكارم» معاون توسعۀ مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و هيئت همراه، «مصطفي سالاري» فرماندار يزد، «رقيه كرمانيان» مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري و جمعي از مديران و مسئولان استان در سالن اجتماعات مشيرالممالك يزد برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در اين نشست ضمن قدرداني از تلاش هاي «محمدمهدي شرافت» مديركل سابق ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و «سيدمصطفي فاطمي» سرپرست اين اداره كل، گفت: با توجه به محدوديت هاي منابع آبي استان، محدوديت منابع طبيعي و وضعيت موجود تنها راه برون رفت از مشكلات توسعه اي استان توجه جدّي به حوزۀ ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است.
«سيدمحمدرضا سيدحسيني» ادامه داد: حتّي حلّ موضوع آب استان نيز به حوزۀ ميراث فرهنگي گره خورده است و بحث ميراث فرهنگي خط قرمز استان و مورد توجه ويژۀ مسئولان ارشد استان است.
وي افزود: شايسته است تمام دستگاه ها و نهادهاي استان همكاري لازم را با ميراث فرهنگي به عنوان يك مجموعۀ فرابخشي داشته باشند زيرا توجه به ميراث فرهنگي توجه و كمك به نوجوانان و جوانان و نسلهاي آيندۀ اين سرزمين است.
سيدحسيني خاطرنشان كرد: خوشبختانه شاهد هستيم كه در سال هاي اخير مردم استان در بحث حفاظت از ميراث فرهنگي از مسئولان جلوتر گام برمي دارند، در تمام پروژه ها مردم حامي ما بوده و هستند و اين مهم نشان از فرهنگ بالاي مردم استان دارد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در پايان سخنان خود با اشاره به پروژۀ در دست اقدام ثبت جهاني بافت تاريخي شهر يزد در سازمان يونسكو گفت: اين پروژه با جدّيت در حال پيگيري است و بايد در ماه هاي باقيمانده با نيرويي مضاعف تا رسيدن به نتيجۀ مطلوب دنبال شود زيرا تعداد شهرهايي كه در دنيا  به ثبت جهاني رسيده اند از تعداد انگشتان دو دست كمتر است.
گفتني است در پايان اين مراسم از تلاشها و خدمات«محمدمهدي شرافت» مديركل سابق ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و «سيدمصطفي فاطمي» سرپرست اين اداره كل با اهداي لوح سپاس، قدرداني و «فاطمه دانش يزدي» به عنوان مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان معرفي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا