به گزارش یزد فردا ف مصطفی سالاری  در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان یزد اظهار داشت: کشورهای درحال‌توسعه و توسعه‌یافته از طریق مالیات، بخش بزرگی از اعتبارات خود را تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: اهمیت بحث مالیات و نحوه وصول آن در کشور بر هیچ فردی پوشیده نیست اما برای وصول مالیات همواره به فرهنگ‌سازی و تلاش نیاز است.

فرماندار یزد با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی مطلوب و مؤثر از چگونگی هزینه کرد مالیات‌های اخذشده همچنین تأثیرات پرداخت به‌موقع و واقعی مالیات در امور جاری کشور ادامه داد: باید به نحوی روند مشارکت تولیدکنندگان، اصناف و بازاریان در پرداخت‌های مالیاتی بیش ‌از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به موضوع مشارکت و هزینه‌کرد بخش خصوصی در ورزش بیان داشت: همکاری بیش‌ از پیش مسؤولان مالیاتی با شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری حامی ورزش در رشد و توسعه ورزش ضروری است.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع پرداخت سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده تصریح کرد: گزارش‌های رسیده از پرداخت به‌موقع سهم شهرداری حکایت دارد که مفروض است از مسؤولان اداره کل مالیاتی تشکر شود.

فرماندار یزد همچنین با بیان اینکه شایسته است مشکلات مالیاتی صنف طلافروش یزد رفع شود، از مدیرکل امور مالیاتی خواست تا همکاری‌های قانونی و لازم را با صنوف داشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه مالیات بر اساس قانون وصول می‌شود، تأکید کرد: در حال‌ حاضر بخش زیادی از مالیات‌ها بر اساس سیستم‌های نوین اجرا شده در واحدها و شرکت‌های تجاری تعیین و اخذ می‌شود که ضریب اختلافات را کاهش داده است.

منوچهر اسدی تصریح کرد: تعیین مالیات بر اساس مستندات موجود و ارائه‌شده از سوی صاحبان مشاغل و صنوف تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: هرچه این مستندات گویا و کامل‌تر باشد، کار سریع‌تر و با رضایتمندی بیشتری انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی یزد با اشاره به مشکلات مالیاتی صنف طلافروش در یزد گفت: در حال بررسی و پیگیری هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوشی در این رابطه اعلام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه مشارکت شرکت‌هایی تجاری و صنوف در ورزش و ارتباط آن به مباحث مالیاتی بر اساس قانون است، افزود: در مشارکت‌ها منوط به آنچه در ماده 172 قانون مالیات آمده است سعی در همکاری و هماهنگی لازم وجود دارد.

به گزارش فارس، در این دیدار معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار، معاون فنی و عمرانی فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز حضور داشتند و به بیان موضوعات مشترک پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا