معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور : مشارکت والدین یزدی در امور مدرسه باید یک الگو برای سایر استانها شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، "داوود نعیمی" در شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه 26.3 درصد از مجموع مدرسه توسط خیرین ساخته شده است اظهار کرد: در 10 سال گذشته برای ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی استان یزد سالانه به طور متوسط هفت میلیارد تومان اعتبار استانی و 92 میلیارد و 233 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار ملی اختصاص یافته است.

نعمیی نقش مشارکت والدین دانش آموزان در امور مدرسه مهم خواند و گفت:این موضوع در استان یزد کاملا مشهود است و باید الگویی برای سایر استانها باشد.

وی تصریح کرد: سازمان نوسازی آمادگی دارد آموزش و پرورش را در تجهیز و استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس و تجهیزد هنرستانها یاری کند.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم با اشاره نقش مهم خیرین مدرسه ساز گفت: این استان ظرفیت بسیار بالایی در جذب خیرین دارد اما در زمینه فضای آموزش و پرورش هر اقدامی در این زمینه صورت گیرد زمانی موفق است که با تعامل اولیا ، آموزش و پرورش و دولت همراه باشد.

طالبی با اشاره به اینکه بسیاری از فضا های آموزشی استان مربوط به سالهای گذشته است افزود: استان یزد به شدت با فقر فضاهای فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی مواجه است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات در سطح ملی و همراهی خیرین مشکلات فضاهای آموزشی استان رفع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد دغدغه این اداره کل را فرسوده بودن فضاهای آموزشی بیان کرد و گفت: این استان علارغم موفقیت بسیار در زمینه های مختلف اما از فضای اموزشی خوبی برخوردار نیست.

احمد شیرازد خاطر نشان کرد : یزد دومین استان  درکشور از لحاظ رشد جمعیت دانش آموزی در مقطع ا بتدایی است و همچنین به دلیل ساخت مجتمع های مسکونی و ساختمانهای مسکن مهر در استان با کمبود فضار آموزشی روبرو هستیم و به همین دلیل مجبوریم برای جبران این کمبود در سالهای آینده بعضی مدارس به صورت شیفتی اداره شوند.

 

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا