رحمت اله رحمتي، قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، از برگزاري پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اين سازمان به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، خبر داد.

رحمت اله رحمتي، قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، از برگزاري پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اين سازمان  به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، خبر داد.

     به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، رحمت اله رحمتي در تبيين اين خبر بيان داشت: این دوره از مسابقات به میزبانی شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) و در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار مي شود كه توفيق الهي است  که نصیب خانواده آموزش فنی و حرفه ای شده است.

وي بيان داشت : امید است که با برنامه ریزیهای صورت گرفته شده بتوانیم همچون دوره هاي قبل به نحو شايسته اي مسابقات را براي سفيران قرآني سراسر كشور برگزار نماييم.

قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور،در خصوص چگونگي برگزاري مسابقات ادامه داد: مرحله پذیرش و شروع مسابقات  از عصر روز 16 آذرماه سال جاري انجام مي گيرد و آيين مراسم افتتاحیه صبح روز 17 آذرماه در سالن اجتماعات شهید دستغیب در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) با حضور مسئولین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مدیران مدعو از دستگاهها و نهادهای اجرائی استان برگزار خواهد شد.

رحمتي بيان داشت: پنجمين دوره  مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سه مرحله شهرستاني ، استاني و منطقه اي  برگزار شده  كه در مرحله کشوری نخبگان قرآنی سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعزام شده از ساير استانها  در گروه هاي قرائت، ترتیل، مفاهیم و  در دو بخش خواهران و برادران به رقابت خواهند پرداخت که در هر گروه به نفرات اول تا سوم جوایز نفیسی اهداء مي شود.

قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور،در ادامه از برپائی نمایشگاه دو روزه از دستاوردهای قرآنی اداره كل آموزش فنی وحرفه ای فارس در جوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و همزمان با برگزاری مسابقات خبر داد و از عموم مردم و زائرین براي بازدید از این نمایشگاه دعوت بعمل آورد.

قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، این مسابقات پربركت را برگ زرین دیگری در کارنامه  استان دانست و از شهر شیراز به عنوان  الگوی شايسته اي در عرصه فرهنگی و مذهبی كشورمان نام برد.

وي در خاتمه اظهار اميدواري كرد سفیران قرآنی اعزام شده از سراسر کشور به این دوره از مسابقات با خاطره ای خوش و تجربیاتی پربار مسابقات را به اتمام برسانند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا