نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اهمیت فرهنگ تلاش ،کوشش و ایستادگی در مقابل دشمنان دین ،اعتقاد و سعادت انسانها گفت:فرهنگ تلاش در راه خدا و ایستادگی در مقابل دشمن با زحمات امام راحل (ره) در کشور ایجاد شده و باید حفظ شود.

آیت الله محمدرضا ناصری روحیه مقاومت در وجود امام راحل را نشات گرفته از استعانت وی به خدای متعال دانست و ادامه داد:  امام خودش خدایی، جان سپرده به خدا و تسلیم محض پروردگار بود و غیر از اخلاص و رضایت خدا چیزی در منطقش نبود.

یار و همراه امام در دوران تبعید ادامه داد:معمار کبیر انقلاب عشق به مردم را به اعتبار اینکه بندگان خدا هستند سرلوحه کار خود قرار داده بود و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبود.

امام جمعه یزد با بیان خاطره ای از حضرت امام در زمان شهادت حاج مصطفی گفت: ما ندیدم امام خمینی در ماجرای شهادت حاج  مصطفی گریه کند و حتی در تشییع جنازه او چند دقیقه ای نشست و وقتی جنازه را به سمت تدفین بردند امام راهش را به سمت خانه کج کرد و زمانی که افراد از ملیتهای مختلف می خواستند برای ایشان ترحیم بگیرند مخالفت کرده و از افراد خواستند به کار و درس خود بپردازند اما زمانی که به امام خبر شکنجه افراد در زندان را می دادیم اشک در چشمانش جمع می شد و رنگش سرخ  می شد.

آیت الله ناصری وجود فرهنگ عشق به مردم و فداکاری در راه حق را از احتیاجات امروز جامعه برشمرد و از همگان خصوصا مسؤلین خواست برای این مهم برنامه ریزی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد نهادینه کردن فرهنگ معنویتی که به خواست خدا در ایام انقلاب و در جبهه های دفاع مقدس بر مردم حاکم بود در جان و دل فرزندان ایثارگران،جانبازان و سپاهیان را به خاطر آماده بودن ضمیر آنها آسانتر دانست و از پدران آنها خواست خود را در این مقوله مسؤل بدانند.

امام جمعه یزد در این دیدار از آمادگی جهان برای دریافت پیام و آرمانهای امام و انقلاب خبر داد و از کم کاری انجام شده در این باره انتقاد کرد.

اکتفا نکردن به حضور فرزندان شهدا و خانواده ایثارگران در اردوهای راهیان نور و  برنامه ریزی برای پرورش هنرمندان سینمای دفاع مقدس از بین کسانی که خود از نزدیک در کارزار جنگ حق علیه باطل حضور داشته اند از دیگر توصیه های آیت الله ناصری در این دیدار بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا