آیین بزرگداشت شانزده آذر روز دانشجو در محل دانشگاه علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، آیین بزرگداشت شانزده آذر روز دانشجو با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، و رییس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان و دانشجویان و اساتید دانشگاه، در محل مرکزعلمی و کاربردی میراث فرهنگی یزد برگزار شد.

در این گردهمایی مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن تبریک شانزده آذز روز دانشجو به تمامی اساتید، دانشجویان و كاركنان مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این روز را روز تجلیل از مقام دانشجو نامید و دانشجویان را آینده سازان این مملکت برشمرد.

فاطمه دانش یزدی در ادامه افزود: شانزده آذر روز دانشجو، روز دانشگاه، روز استقلال طلبی، روز آزادی ‌خواهی و روز ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استبداد بود. این روز در سال 32 یا هیچ مقطع زمانی محصور نخواهد شد و یک روز تاریخی برای دانشگاه، دانشجو و ملت بزرگ ایران است.

وی در خصوص مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی یزد اظهار داشت: این مرکز در هر سه بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بسیار پر اهمیت می باشد، به ‌ویژه از دید فرهنگی. چرا که اگر بخواهیم فرهنگ و تمدن ایرانی را به جهان معرفی کنیم، باید میراث فرهنگی زنده‌ ای داشته باشیم تا بتوانیم سایت ‌ها و موارد جدیدی را از طریق ثبت داخلی و بین‌المللی به آن اضافه نماییم.

این مقام مسئول تصریح کرد: گردشگران با سفر می توانند اطلاعات خود تکمیل نمایند بنابراین ما باید با ایجاد فرصت مناسب و افزایش پتانسیل ها این امکان را به گردشگر بدهیم تا با بناها، آثار و قابلیت های استان آشنا شود.

در یایان آیین تجلیل از روز دانشجو به دانشجویان برتر مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی استان یزد، هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا