رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری استان یزد با حضور در دفتر کار مدیر کل میراث فرهنگی ضمن تبریک انتصاب وی به بررسی و پیگیری مسائل مرتبط پرداخت. 

به گزارش روابط عمومی، فاطمه دانش یزدی در ابتدای این نشست با قدردانی از اقدامات و تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در توسعه رشته های مرتبط با حوزه گردشگری گفت: اقدامات دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی به ویژه در سال های اخیر در جهت گسترش رشته های زیربنایی و توسعه عرصه های علمی مرتبط با حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به فعالیت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان در جهت اقدامات زیربنایی برای کمک به توسعه عرصه گردشگری استان گفت: راه اندازی رشته هایی همچون هتل  داری، مدیریت، گردشگری و دیگر رشته های مرتبط گامی مهم برای پیشرفت و رونق گردشگری به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از توانایی بالای مدرسان مهارتی این دانشگاه در حوزه های مختلف و همچنین برگزاری کارگاه ها و همایش های علمی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند به رشد صنعت گردشگری استان کمک کند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با مشارکت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان یزد و ترویج فرهنگ گردشگری، شاهد توسعه و رونق  گردشگری استان باشیم.

در ادامه این نشست دکتر محمد صالح احمدی رئیس دانشگاه علمی کاربردی با تبریک انتصاب مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی دانشگاه جامع علمی کاربردی  را برای همکاری در جهت توسعه عرصه های علمی مرتبط با حوزه های گردشگری اعلام کرد.

دکتر احمدی افزود تربیت مدرس متخصص در حوزه میراث فرهنگی و احصاء نیاز های آموزشی در این حوزه باید بر اساس ویژگی های بومی و با توجه به استانداردهای جهانی صورت پذیرد. همچنین ارائه تک پودمان های تخصصی در زمینه گردشگری استان یزد می تواند کمک شایانی به رشد این صنعت مهم نماید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا