داوود کشاورزیان، معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور، پنجشنبه مورخ 1395/10/16 در سفر یک روزه خود در معیت هیات همراه وزیر راه و شهرسازی به استان یزد، از طرح ها و پروژه های عمرانی مرتبط با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان، بازدید نمود.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، دراین برنامه که با همراهی محسن صادقیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد و نماینده محترم مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، در ابتدا ازمحل پاسگاه پلیس راه عبدالملک و ساختمان در حال احداث آن، بازدید بعمل آمد.

وی در این بازدید تامین امنیت جاده های کشور و کنترل ترافیکی آنها را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امنیت یکی از شاخصه های اصلی راه های کشور است که زحمات زیادی برای تامین آن کشیده شده و حفظ و گسترش آن بر همگان یک وظیفه است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از تمام امکانات خود برای کمک به تامین امنیت جاده ها بهره می گیرد.

معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادامه سفر خود به یزد از بندر خشک پیشگامان بازدید کرد و ضمن ابراز امیدواری نسبت به اتمام فازهای احداث این پروژه عظیم ملی و منطقه ای خاطرنشان ساخت: با شروع فعالیت این بندر در استان یزد، شاهد تحولی عظیم در اقتصاد کشورخواهیم بود. بندر خشک پیشگامان می تواند نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد. استان یزد در شاهراه حمل و نقل کشور واقع شده و این بندر خشک می تواند ظرفیت های بالقوه صنعت حمل و نقل استان را شکوفا سازد و باعث رونق اقتصادی هرچه بیشتر این منطقه گردد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، از بخش های مختلف این بندر اعم از انبارها و ایستگاه های راه آهن دیدارکرد و در جریان کم و کیف مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

در بخش دیگر از این سفر، داوود کشاورزیان بازدیدی از پل زیر گذر- روگذر ورودی شهرستان مهریز انجام داد که فرماندار شهرستان مهریز و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان اهمیت راه اندازی این پل برای ترافیک و حمل و نقل شهر مهریز و جاده کمربندی این شهر, خواستار بهره برداری هرچه سریعتر این پروژه شدند.

در ادامه معاون وزیر راه از پل زیرگذر- روگذر «منگاباد» به «سریزد» بازدید بعمل آورد و ضمن ملاقات با اهالی و کسبه محل, از نزدیک در جریان مشکلات این پروژه قرار گرفت. کشاورزیان ضمن اشاره به حیطه اختیارات سازمان راهداری و حمل و نقل، قول پیگیری مشکلات این پروژه را داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن حضور در شهرستان خاتم، درجلسه ای با حضور فرماندار و امام جمعه این شهرستان، مسائل مربوط به حوزه راه های این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست، امام جمعه خاتم ضمن خیر مقدم به رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، از مشکلات جاده ای این شهرستان، خصوصا جاده های روستایی آن گفت و با اشاره به اینکه تلاش های خوبی جهت رفع این مشکلات شده خواستار توجه ویژه وزارت راه به این شهرستان شد.

کشاورزیان نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به حمل و نقل و ارتقاء راه های کشور دارد، از پیگیری مشکلات جاده ای شهرستان خاتم و رفع آنها خبر داد.

معاون وزیر راه همچنین از محور مواصلاتی مروست – ابرکوه، ابرکوه - سورمق و گردنه علی آباد، بازدید و مشکلات تقاطع حادثه خیز کمربندی ابرکوه را از نزدیک مشاهده نمود.

لازم به ذکر است کمربندی ابرکوه، برای ایمن شدن و کاهش تصادفات، به طرح تفکیک ورودی نیاز دارد.

در پایان این سفر یک روزه، معاون وزیر راه از کهن سالترین موجود زنده دنیا، سرو ابرکوه، بازدید کرد.

وی ابرکوه را دارای بیشینه غنی فرهنگی و تاریخی دانست و بر لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولان به توسعه این شهر تاکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا