مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از توانمندی سازی 280 نفر از مهاجرین و اتباع خارجی استان با آموزش های مهارتی خبر داد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از توانمندی سازی 280 نفر از مهاجرین و اتباع خارجی  استان با آموزش های مهارتی خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، "علی آقا افضلی" با اشاره به نقش موثر آموز‌ش‌های مهارتی در توانمندسازی مهاجرین بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه ای بستری است برای ایجاد یک شغل پایدار که افراد با شرکت در این آموزشها، توانایی و کارآیی خود را جهت انجام امور فنی افزایش می دهند.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به تفاهم نامه سه جانبه در سال جاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد آموزش های مهارتی خود را در قالب 15 حرفه آموزشی به 280 نفر از اتباع خارجی ارائه نموده است که از این تعداد 195 نفر زن و 85 نفر مرد بوده اند  .

افضلی در ادامه بیان داشت: تنها اتباع خارجی دارنده کارت آمایش 10 در خاک ایران زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و هزینه ارائه آموزش‌های مهارتی به این افراد رایگان بوده است.

شایان ذکر است: ارائه گواهی نامه‌های فنی و حرفه‌ای به این افراد پس از پایان دوره‌های آموزش‌های مهارتی از مزایای اجرای این طرح برای اتباع بیگانه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا