معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در همايش رؤسا و فرماندهان كلانتري ها و پاسگاه‌هاي انتظامي استان با اشاره به رونمايي از منشور حقوق شهروندي توسط رئيس جمهوری،‌گفت: نيروي انتظامي يكي از اركان تحقق حقوق شهروندي است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد،‌ روز يكشنبه 19 دي ماه همايش رؤسا و فرماندهان كلانتري ها و پاسگاه هاي انتظامي استان با حضور «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد، «سردار محمد شرفي» رييس پليس پيشگيري ناجا، «سردار ايرج كاكاوند» فرمانده نيروي انتظامي استان و جمعی از مسئولان استان در سالن اجتماعات اين فرماندهي برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين همايش نيروي انتظامي را نماد حاكميت دانست و بيان كرد: هرگونه فعاليت براي تامين نظم و امنيت و كسب رضايت مردم در نيروي انتظامي انجام مي شود و یا اگر نقص و ضعفي هم در اين نهاد باشد، به پاي نظام جمهوري اسلامي ایران نوشته مي شود.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: شايسته است اين حساسيت بالا را در نيروي انتظامي درك كنيم و عزيزانمان در اين نيرو پاسداران خوبي براي نظام و خدمتگزاران خوبي براي مردم و جامعه باشند.
وي با قدرداني از فرماندهي و پرسنل نيروي انتظامي استان كه در تامين امنيت تلاش خستگي ناپذيري دارند، افزود: يكي از دستاوردهاي خوب اين چند سال اخير تامين امنيت پايدار و ارتقاي شاخص هاي امنيتي در استان بوده است.
طالبي با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال آينده گفت: انتظار داريم نيروي انتظامي به مسئولان استان در برگزاري هر چه بهتر و تامين امنيت انتخابات مساعدت لازم را داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: آنچه كه فراتر و مهم‌تر از تامین امنیت انتخابات در زمان برگزاري است، احساس امنيتي است كه در روزهاي باقي مانده تا انتخابات بايد در جامعه وجود داشته باشد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يادآور شد: هرگونه رُخداد امنيتي مي تواند در آرامش جامعه در آستانه انتخابات تاثيرگذارباشد و اعتقاد داريم با هوشمندي و تدابير نيروي انتظامي استان با كمترين دغدغه وارد فضاي انتخابات خواهيم شد.


اجراي منشور حقوق شهروندي نيازمند تعامل همۀ قوا


طالبي در بخش ديگري از سخنان خود به رونمايي منشور حقوق شهروندي توسط رئيس جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: امروز با فرمان رئيس جمهوري محترم همۀ دستگاهها و نهادها موظف شده اند كه اين منشور را اجرا كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار افزود: پرداختن به حقوق شهروندي با نگاه به اينكه دولت به تنهايي مي تواند اجرا كننده حقوق شهروندي باشد، نتيجه اي به دنبال نخواهد داشت و اجراي اين منشور نيازمند تعامل و همكاري همه قوا از جمله نيروي انتظامي است و خوشبختانه در استان يزد شاهد بوديم كه اين مباحث در نيروي انتظامي دنبال و اجرا شده است.
طالبي در پايان سخانان خود اظهار اميدواري كرد: با همكاري نيروي انتظامي به عنوان يكي از اركان تحقق حقوق شهروندي و هم ياري و تعامل ساير دستگاهها بتوانيم از حقوق ملّت ايران در همه زمينه ها پاسداري كنيم.
گفتني است در پايان اين همايش از فرماندهان و رؤساي برتر كلانتري ها و پاسگاه هاي نيروي انتظامي استان با اهداي لوح تقدير، تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا