معاون هماهنگی امورعمراني استاندار يزد در ستاد اجرايي خدمات سفر استان گفت: در نوروز امسال بايد قيمت هتل‌ها و رستوران ها زيرنظر اداره کل ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری استان به صورت جدّی كنترل شود تا شاهد نارضايتي مردم و مسافران نباشیم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد،‌ ستاد اجرايي خدمات سفر استان پیش از ظهر دوشنبه بیستم دي ماه به رياست معاون هماهنگی امورعمراني استاندار و با حضور مدیران کل دفاتر امور شهری و روستائی و شوراهای استانداری، برخی از فرمانداران استان، مدیرکل اداره ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگري استان و اعضای این ستاد در سالن شهید موحدين استانداري برگزار شد.

«سیدمحمدرضا سیدحسینی» در اين نشست گفت: لازم است ستاد سفر شهرستان ها براي نوروز96 تشكيل شوند تا در روزهاي اول عيد با امور پيش بيني نشده اي مواجه نشويم، همچنين دستگاه های خدماتي اطلاع داشته باشند كه به علت سفرهاي نوروزي كل استان اجازه حفّاري و جا به جايي ندارند و تاريخ دقيق ممنوعيت حفاري هم به صورت کتبی به شهرداري ها و دستگا ههاي خدماتي اعلام مي شود.
وي بر فعال شدن گردشگري روستايي در نوروز 96 تاكيد كرد و ادامه داد: شایسته است امسال گردشگري روستايي را فعال كنيم چون در روستاها كارهاي خوبي از اين جهت انجام شده و مي توان به عنوان پتانسيل  استان روستاهايي همچون عقدا و اسلاميه در جهت گردشگري روستايي اقدام كنند و بخشداري ها كمك هاي لازم را در اين جهت داشته باشند.
سیدحسینی بر تبليغات صحيح هتل ها و رستوران ها در ايام عيد نوروز تاكيد كرد و افزود: ميراث فرهنگي بهتر مي تواند بر تبليغات هتل ها و رستوران هاي زيرنظر اداره ميراث فرهنگي نظارت داشته باشد زیرا مشاهده شده در برخي موارد تبليغات اغراق آميز و اطلاعات اشتباه باعث ناراحتي و نارضايتي مسافران مي‌شود بنابراين سعي شود تا رعايت درجه بندي صحيح هتل ها در تبليغات انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: در برخي موارد قيمت غذاهاي رستوران ها بالاست كه موجب نارضايتي مردم شده و بايد قيمت غذاها با صنف كنترل شود، همچنين بحث بهداشتي و ساماندهي منازل شخصي در ايام نوروز از مسائل مهمي است كه بايد نيروي انتظامي از محل هاي اسكان مسافران در ايام نوروز خبر داشته باشد و اتحاديه هتلداران نیز اين منازل شخصي را ساماندهي كند تا مشكلي براي مسافران استان ايجاد نشود.
وي خطاب به مديران اداره کل ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به هتل ها و رستوران هايي كه داراي ضوابط و شرايط مقرر در آيين نامه مربوطه هستند اجازه فعاليت زيرنظر اداره ميراث فرهنگي داده شود و به هتل ها و رستوران هايي كه فاقد شرايط لازم هستند، اجازه فعالیت زيرنظر اداره ميراث فرهنگي داده نشود.
سیدحسینی در پایان سخنان خود یادآور شد: نمازخانه‌ها، مراكز بين راهي و مساجد نیز در خدمات ارائه شده در سفر مهم هستند و بايد نظارت ها بر این اماکن بيشتر شود و فرمانداران براي رفع نواقص كمك كنند.
گفتني است در اين نشست دستورالعمل اجرايي ساماندهي و ارتقاي خدمات سفر ويژه نوروز 96 ارائه و همچنين هماهنگي هاي لازم در رابطه با برگزاري هفدهمين كنوانسيون جهاني راهنمايان گردشگري در بهمن ماه سال جاري انجام شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا