استاندار یزد در شورای اداری شهرستان مهریز گفت: مشارکت مردم در انتخابات تقویتِ جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد و قدرت مردمیِ نظام نیز حاکی از آسیب‌ ناپذیری آن در سطح جهانی است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، جلسه شورای اداری شهرستان مهریز روز سه‌شنبه ۲۲ دی با حضور استاندار یزد، فرماندار مهریز، مدیرکل و معاون دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و اعضای شورای اداری شهرستان مهریز در سالن اجتماعات فرمانداری مهریز برگزار شد.
استاندار یزد با بیان این اعتقاد که لازم است موفقیت‌ها را در همدلی، اتحاد و همکاری دانست، گفت: هرجا اعتماد و هدف مشترک ِ خدمت به مردم وجود داشته باشد موفقیت نیز در عملکرد حاصل می‌شود.
«سید محمد میرمحمدی» بیان کرد: فعالیت‌های شهرستان حاکی از همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف شهرستان است از این رو، هرچه سیستم هماهنگ‌تر فعالیت کند، رشد خواهیم داشت و در این میان هنر مدیران است که برای کمک و خدمت به مردم دست به دست هم دهند.
وی با اشاره به چارچوب مشخصی که استان برای مدیران تعیین کرده است، گفت: هشت محور آب، گردشگری، بهداشت و درمان، علم و فناوری، منابع طبیعی و محیط زیست، صنایع های‌تک و انرژی خورشیدی از محورهای در نظر گرفته شده برای توسعه شهرستان‌ها و استان است.
استاندار یزد بیان کرد: در این میان لازم است تمهیداتی برای توسعه استان و شهرستان و نیز تقویت فرهنگ گردشگری انجام دهیم؛ برای نمونه، برای جذب گردشگر خارجی و مبادله فرهنگی و اقتصادی تلاش شود و در نظر داشت که از نظر فرهنگی تأثیرگذار و نه تأثیرپذیر بود.
میرمحمدی با ابراز خرسندی از روند گازرسانی روستاهای مهریز، ادامه داد: گازرسانی دستورالعمل دولت تدبیر و امید و اولویت مردم است و فعالیت‌های استان نیز به جایی رسیده است که تا سال ۹۶و۹۷ همه روستاهای بالای ۲۰خانوار گازدار خواهند شد.
استاندار یزد افزود: نباید در استان ظرفیت‌های بدون استفاده ایجاد و باید توجه کرد سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده حداکثر بازدهی را داشته باشد و رقابت‌های بدون اندیشه نیز در روند منطقی فعالیت‌ها ممانعت نکند.
وی ادامه داد: سرمایه‌های کشور باید در جای درست هزینه شود و لازم است مدیران استان در این خصوص توجه کنند.
میرمحمدی در خصوص اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان یزد گفت: اعتبارات برای طرح‌های مصوب‌شده ابلاغ و تخصیص داده شده است و در این میان ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر برای بخش حمل‌ونقل و خطوط ریلی است که این بخش همراه با اشتغال‌زایی فرآوان خواهد بود.
استاندار یزد بیان کرد: لازم است مسئولان شهرستان به برنامه‌های دهه فجر، مدیریت و ساماندهی بازار نوروزی، مدیریت و برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی و رویکرد مشارکت مردمی در انتخابات توجه داشته باشند.
میرمحمدی با بیان اینکه هدف دولت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست‌جمهوی مشارکت حداکثری مردم است، گفت: مشارکت مردم تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد و قدرت مردمیِ نظام حاکی از آسیب‌ ناپذیری آن نظام در سطح جهانی است.


حفاظت از منابع آب و کاهش آسیب‌های اجتماعی رویکرد سیاست‌گذاری مهریز


فرماندار مهریز با اشاره به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های این شهرستان، گفت: شرایط اقلیمی و جغرافیایی منحصر به فرد مهریز زمینۀ توسعۀ شهرستان در ابعاد مختلف با رویکرد صنایع های‌تک و کم‌آب‌خواه را فرآهم کرده است.
«سیدمحمد رستگاری» ادامه داد: شهرستان مهریز از نظر دام‌پروری و کشاورزی جزو شهرستان‌های برتر استان است و خشکسالی‌های متوالی در کشور نیز مانع فعالیت کشاورزان و دامپروران شهرستان نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تولید محصولات کشاورزی مهریز با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در دستورکار شهرستان قرار گرفته است.
فرماندار مهریز به پتانسیل‌های شهرستان در حوزه صنایع‌دستی و دیگر صنایع اشاره کرد و در حوزه زیست محیطی نیز گفت: علی‌رغم خشکسالی‌ها همچنان در تلاش هستیم که گونه‌های نادر جانوری شهرستان حفظ شود.
رستگاری درباره اقدامات شهرستان در دولت تدبیر و امید بیان کرد: با توجه به سند توسعه شهرستان، توسعه شهرستان در بخش زیرساختی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آموزش عالی، میراث فرهنگی، اقدامات عمرانی و اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در بخش زیرساختی، گازرسانی به مناطق ارنان، تنگ‌چنار، بهادران در حال انجام است و عملیات اجرایی روستای میانکوه از سال آینده آغاز به کار می‌کند و در بخش جادّه نیز مهمترین اقدام پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی شهرستان است که ۹۰درصد کار پیشرفت داشته است.
فرماندار مهریز ادامه داد: یکی از مهمترین درخواست‌های مردم شهرستان توسعه بیمارستان مهریز است که اصل کار با کمک خیران پیشرفت چشمگیری داشته و دولت نیز اعتباری تخصیص داده و همچنین کشتارگاه صنعتی مهریز و توسعه بندرخشک پیشگامان نیز در حال اولویت و انجام است.
وی در خصوص اقدامات عمرانی در شهرستان مهریز گفت: اننظار مردم از پیشرفت پروژه‌های عمرانی بیش از اقدامات انجام شده است که امیدواریم در این زمینه تعامل و توجه ویژه‌ای از سوی شهرداری انجام شود.
رستگاری در پایان سخنان خود رویکردهای دولت در شهرستان را کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیگری حفاظت از منابع آب از طریق شورای حفاظت منابع آب بیان کرد.
گفتنی است در این جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید شهرستان گزارشی از اقدامات خود بیان کردند و نماینده‌ای از بخش صنعت مهریز نیز به بیان مطالبی در حوزه صنعت شهرستان پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا