آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در شورای زکات استان یزد در ارتباط با آمارهایی که برای زکات یزد اعلام شد، اظهار داشت: این مسئله را قبلا هم بارها گفتیم که قرآن کریم و روایات در بحث زکات واجب بیشتر به فقرا و مساکین توجه ویژه داشته است.

وی با اشاره به اینکه این تاکید به ویژه در ارتباط با فقرا و مساکین همان منطقه‌ای است که زکات داده‌اند، خاطرنشان کرد: سزاوار است و توقع داریم که بخش تشویقی که از دولت در مورد زکات گرفته می‌شود، به کارهای عمرانی محل اختصاص پیدا کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: با این وجود بخش زکات واجب که توسط مردم پرداخت می‌شود باید بیشتر به بحث سامان دادن زندگی فقرا استفاده شود.

ناصری خاطرنشان کرد: استفاده از زکات واجب در بحث عمرانی اشکال شرعی ندارد، اما آمار مربوط به هزینه‌کرد در بحث محرومین باید نسبت به آمار فعالیت‌های عمرانی افزایش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: به ویژه افرادی که واقعا مشکل و گرفتاری دارند ولی در خودشان نگاه می‌دارند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند ولی زندگیشان را به وضعیت سختی می‌گذرانند.

رئیس شورای زکات استان یزد تصریح کرد: کمیته امداد به سمت خانواده‌هایی که دست به سمت کسی دراز نمی‌کنند ولی واقعا زندگی آنها با مشکل مواجه است برود و گره از زندگی آنها باز کند.

وی با بیان اینکه بعضی مواقع مشکلات مالی سبب طلاق در بین خانواده‌ها می‌شود، گفت: باید توجه ویژه‌ای به این مباحث صورت گیرد تا زمینه رفع چنین مشکلات و معضلاتی از جامعه به وجود آید.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مردم در نقاط مختلف به ائمه جمعه مراجعه کرده و اصرار زندگی خود را بیان می‌کنند، ادامه داد: در ارتباط با پرداخت زکات به مستمندان و نیازمندان، با ائمه جمعه و روحانیون فعال و مورد رجوع و اعتماد مردم هماهنگی شود تا به افرادی کمک شود که واقعا نیازمند هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا