معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از ‌کارآفرینان استان یزد با اشاره به اینکه هنوز نگاه صمیمانه‌ای با کارآفرینان نداریم، گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ‌ترین کارآفرین اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان در سال 95 چهارشنبه شب 29 دی ماه با حضور استاندار یزد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، فرماندار یزد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مدیران و مسئولان استان در حوزۀ صنعت و تجارت در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم ضمن تسلیت رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی را بزرگ ترین کارآفرین اقتصادی و فرهنگی ایران دانست که نقش بی بدیل و بسیار بزرگی در سازندگی کشور داشت.
«سیدحمید کلانتری» بیان کرد: بسیاری از آسیبهای اجتماعی از جمله فقر، اعتیاد و تخلفات اجتماعی به دلیل این است که به صورت مبنایی به کارآفرینی و سرمایه‌گذاری توجه نکرده‌ایم.
وی ادامه داد: بایستی فضایی را فراهم کنیم که کارآفرینان ما با افتخار وارد جامعه شوند ولی هنوز در بسیاری از عرصه‌ها با تنگ نظری، ندیدن‌ها و تحمل نداشتن‌ها روبه‌رو هستیم.
کلانتری افزود: صنعتگری که امروز با تمام توان تلاش می‌کند که یک صنعتی را در کشور روی پا نگاه دارد از ارزش بسیار بالایی برخوردار و اقداماتش افتخارآمیز است.
معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی و دیگر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را کاهش می‌دهد، گفت: خدمت به کارآفرینان به معنای احترام به عزت و استقلال کشور و توجه به توسعه و پیشرفت ایران است.
وی ادامه داد: برای اینکه کارآفرینی در کشور موفق باشد، باید بر مبنای دانش، شناخت و اطلاعات لازم کار خود را آغاز کند.
کلانتری افزود: هر کاری که بدون شناخت و آگاهی لازم انجام شود به بیراهه می رود و تاکنون هم با بسیاری از کارهایی مواجه بوده ایم که به دلیل ندانم کاری ها و تصمیمات احساسی با مشکل مواجه شده است.
معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از مسائلی که کارآفرینان ما باید به آن توجه کنند، توجه به مزیّت نسبی است، هر استان یک مزیت‌ها و محدودیت‌های نسبی دارد و اگر بدون توجه به این ملاحظات سرمایه‌گذاری کنیم، قطعا سرمایه‌گذاری ما هدر می‌رود.
وی ادامه داد: طبیعی است که اگر سرمایه‌گذاری در استان یزد بر روی صنعتی انجام شود که آب زیادی نیاز دارد قطعا با ضرر مواجه می‌شود اما اگر بر روی نیروی انسانی در یزد سرمایه‌گذاری صورت گیرد، سود فراوانی برای این سرمایه‌گذاری به وجود می‌آید.
معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به غفلتی که از بهره‌وری در کشور ما وجود دارد اشاره و تصریح کرد: بهره‌وری به معنای این است که ما هر روز نوآوری و خلاقیت جدیدی را در کشور مشاهده کنیم.
کلانتری روحیه تعاون و همکاری را امری ضروری دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما به این گونه فکر می‌شود که تعاون به معنای شرکت‌های کوچک و فعالیت‌های محدود اقتصادی است ولی امروز مشاهده می‌کنیم که بزرگ‌ترین بانک‌ها و شرکت‌های مصرفی جهان تعاونی هستند.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود با بیان اینکه استان یزد به استانی با مردم سخت‌کوش و با روحیه مشارکت پذیری شُهره است، خاطرنشان کرد: باید این ظرفیت استان را قدر بدانیم و در راستای تعالی آن قدم برداریم.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از کارآفرینان برتر استان در سال جاری تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا