نماینده ولی فقیه در استان یزد : هم به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم و هم از آتش نشانان و خانواده‌های آنها تشکر می‌کنیم چرا که آنها با به خطر انداختن خود، جان و مال دیگران را نجات می‌دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه واردات بی رویه تولید کشور را با مشکل مواجه می کند، گفت: جلوی واردات بی رویه و قاچاق گرفته شود.
آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: توجه به آیات قرآن که انسان را به تقوا دعوت می کنند، بسیار ضروری است و علم به آن را در دستور کار قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: خیلی مواقع در باب تقوا خطاب یا ایها الذین آمنو به کار رفته و مومنین خطاب قرار می گیرند که علاوه بر ایمان، تقوا هم داشته باشند ولی در ابتدای سوره حج، خداوند به همه مردم با لفظ یا ایها الناس تذکر می دهد.
امام جمعه یزد افزود: خداوند می فرماید این را بدانید زلزله ای که قبل از روز قیامت حاصل می شود و سبب برپایی قیامت است، حادثه بزرگی است و این دنیای فانی به یک دنیای ابدی تبدیل می شود.
ناصری ادامه داد: مطابق آیات قرآن کریم، روز قیامت حتما می آید و خداوند آنهایی که در قبرها هستند را مبعوث کرده و همه را زنده می کند تا هر کسی سزای اعمال خودش را ببیند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: افرادی که از نعمت های خداوند برای دستیابی به قرب الهی استفاده کرده و کارهای خوب و نیک انجام داده اند باید پاداش خود را که بالاترین مرتبه این پاداش قرب الهی است ببینند.
وی عنوان کرد: آنهایی هم که در دنیا ظلم و ستم و گناه کردند، طبعا جزای اعمال خودشان را که عذاب الهی است می بینند و این وعده ای است که خداوند به مردم داده و در آن هیچ تخلفی نیست.
امام جمعه یزد با بیان اینکه باید در زندگی خود برنامه ریزی داشته باشیم، گفت: مهمترین برنامه ما باید این باشد که سعی کنیم بدی دیگری را نخواهیم و علاوه بر اینکه بد نیستیم، نخواهیم دیگران بدی ببینند.
ناصری ادامه داد: این موضوع را باید در فطرت خود قرار دهیم و اگر می خواهیم خدا از ما راضی باشد و روز قیامت شاد و خوشحال شویم، حتی دلمان هم بدی دیگری را نخواهیم چه برسد به اینکه بخواهیم در عمل به دیگران بدی برسانیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: در دنیا هم اگر می خواهیم خدا ما را دوست داشته باشد و زندگی آرام و همراه با آرامشی داشته باشیم، بدی دیگران را نباید بخواهیم چرا که خداوند چنین فردی که بدی دیگران را دوست داشته باشد، دوست ندارد.
وی ادامه داد: در کنار این موضوع باید خوبی بندگان خدا را بخواهیم، ممکن است همکار یا دوست یا آشنای ما باشد یا اینکه حتی هیچ شناختی نسبت به وی نداشته باشیم، حتی اگر یک اشتباهی هم انجام داد، ما وظیفه داریم که خوبی وی را بخواهیم و وی را در راه درست برگردانیم.
امام جمعه یزد بیان کرد: خداوند متعال به چنین شخصی آنقدر پاداش می دهد و هرچه بخواهد می دهد که در ذهن انسان هم نیست چرا که خداوند دوستدار کسی است که خوبی بندگانش را بخواهد.
ناصری با بیان اینکه پیامبران خود را ناصح امین مردم معرفی می کنند، گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که بزرگترین مردم در نزد خداوند روز قیامت، افرادی هستند که از همه حرکت بیشتری در راه نصیحت کردن به خلق خدا دارند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: چند آیه در قرآن کریم داریم که درارتباط با مسئله استغفار تاکید کرده است، استغفار مسئله بسیار مهمی است که ما از آن غفلت داریم و هنوز فرهنگ آن در زندگی ما ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه خدای متعال برای استغفار ارزش بسیار بالایی قائل شده است، گفت: اینکه بیان می شود روزانه 70 مرتبه استغفار کنیم نشان دهنده اهمیت این موضوع است.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما در کشورمان بی آبی و مشکلات زیادی داریم، که اگر بنا را بر این بگذاریم که هر روز به درگاه خداوند استغفار کنیم، حتما خدای متعال به ما توجه می کند و این مشکلات برطرف می شود.
ناصری ادامه داد: در آیات و روایات در ارتباط با آثار استغفار داریم که آسمان بارانش را بر مردم می بارد و خداوند متعال باران را ارزانی ما می دارد و بر قوت شما در برابر دشمنان می افزاید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برابر دشمنان به قدرت بیشتری دست پیدا کنیم باید به سوی خدا برگردیم و به استغفار توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی عنوان کرد: نماز باران خواندن ارزش بسیار بالایی دارد ولی سختی هایی هم دارد ولی استغفار با وجود اینکه تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسان دارد، بسیار هم ساده و راحت است.
امام جمعه یزد گفت: طبق این روایت زندگی و کار خوب، رزق و روزی زیاد، کم شدن ضعف ها و افزوده شدن قوت انسان، باران از جمله آثار استغفار است و اما اگر به سوی خدا توبه نکنیم و استغفار نداشته باشیم، گرفتار عذاب بزرگ می شویم.
ناصری ادامه داد: باید هر صبح تا صبح برنامه بگذاریم قبل از خروج از خانه، 100 مرتبه استغفار کنیم تا این دستور الهی را انجام داده و در راستای نزدیک شدن به خدا و بهره مندشدن از آثار استغفار قدم برداریم.
ناصری از زحمات آتشنشانان حادثه پلاسکو قدردانی و تشکر کرد و با تسلیت شهادت تعداد زیادی از آنها، گفت: این افراد خیلی فداکار هستند وباید از آنها تشکر و قدردانی لازم صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: هم به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم و هم از آتش نشانان و خانواده‌های آنها تشکر می‌کنیم چرا که آنها با به خطر انداختن خود، جان و مال دیگران را نجات می‌دهند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بهمن ماه یادآور دهه فجر، انقلاب و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یاران است، گفت: باید در این ایام ارزش‌های انقلاب و از خودگذشتگی‌های مردم در انقلاب را برای جوانان یادآور شویم.
وی ادامه داد: در طول سال‌هایی که امام خمینی(ره) در عراق و ترکیه و فرانسه تبعید بودند، همه مردم این کشورها شیفته اخلاق، علم و منش آن حضرت شدند.
امام جمعه یزد با بیان اینکه پیش از تبعید امام خمینی(ره) به نجف هیچ کسی ضرورت پیروزی انقلاب را قبول نداشت، گفت:با تبعید امام به نجف زمینه آشنایی همه به ویژه علمای جهان با اهمیت انقلاب فراهم شد.
ناصری تبعید امام به پاریس را زمینه آشنایی تمام جهان با انقلاب ایران شد، گفت: تمام روزهایی که امام در پاریس بود، خبرنگاران در محل تبعید امام بودند و منتظر صحبت‌های امام بودند که آن را منتشر کنند، حتی بعضی خبرنگاران در برف هم شبها در خیابان می‌ماندند که صبح صحبت‌های امام را منتشر کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از انقلاب در ارتباط با معرفی آن به جهانیان کم‌کاری زیادی کردیم در حالی که امام پیش از انقلاب برای معرفی به جهانیان پرکاری هم کردند.
وی با اشاره به اینکه الان وظیفه همه ما حفظ وحدت است، اظهار داشت: انقلاب امروز بیش از هر چیزی به وحدت نیاز دارد و همه باید این معنا را در ذهن داشته باشیم که با وجود تمام سختی‌های اقتصادی که داریم، انقلاب بزرگترین نعمتی بود که خداوند به ما داد و زمینه سربلندی ایران و ایرانی در جهان شد.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در زمان طاغوت شاه باید دست و پای رئیس جمهور آمریکا را می‌بوسید، گفت: مثل عربستان سعودی که امروز باید دلار به آمریکایی‌ها بدهد و اطاعت آنها را بکند تا آمریکایی‌ها از آنها حمایت کنند، شاه ایران هم با خیانت به مردم، باید تمام دارایی ایران را به آمریکا و فرانسه و انگلیس می‌داد تا آنها هم از ایران حمایت کنند.
ناصری خاطرنشان کرد: این ذلت‌ها الحمدالله برداشته شد و فساد، فحشا و منکرات زیادی که به صورت رسمی در کشور داشتیم را الان نداریم، در کل جهان عزت داریم و حتی آمریکایی‌ها هم به عزت مردم ایران اذعان دارند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: الان در هر کشور جهان وقتی فردی می‌خواهد رئیس جمهور شود، اولین صحبتی که به مردم می‌کند، نوع رابطه‌ای است که با ایران می‌خواهد داشته باشد، این به معنای قدرتی است که ایران در جهان دارد که تمام کاندیداهای ریاست جمهوری در جهان برای تبلیغات خود از نام ایران استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: این که رئیس جمهور آمریکا به عنوان کشوری که روزی ابرقدرت بزرگ جهانی بود، برای برنامه‌های تبلیغی خود مدام از ایران باید صحبت کند، نشان دهنده قدرت ایران در برابر استکبار جهانی است.
امام جمعه یزد افزود: امروز تداوم این قدرت با اتحاد بین ملت ایجاد می‌شود و مسئولان نباید با اقدامات و صحبت‌هایی که می‌کنند، در بین مردم تفرقه‌افکنی کنند، این کار خیانت به انقلاب است.
ناصری افزود: اگر به دین مردم توجه نداشته باشیم و تنها به مسائل سیاسی و اقتصادی بپردازیم، فرزندان ما به دام فضاهای مجازی و تهاجم‌های فرهنگی و منافقین خائن می‌افتند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: همانطوری که آمریکایی‌ها از منافقین خائن حمایت زیادی می‌کنند تا علیه ملت ایران فعالیت کنند، ما هم باید سعی کنیم جوانانمان را از گرفتاری در بحران‌ها نجات دهیم.
وی بیان کرد: واردات بی‌رویه و کالاهای قاچاق دو مشکلی است که اقتصاد کشور با آن روبروست و رهبر معظم انقلاب هم بارها و بارها به آن تاکید کرده‌اند.
امام جمعه یزد ادامه داد: اگر حتی مشکلات تولید را برطرف کنیم و نقدینگی لازم را به آنها بدهیم ولی جلوی واردات را نگیریم، طبیعتا اجناس تولید شده داخل کشور فروش پیدا نمی‌کنند، اقتصاد کشور نیازمند جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه همه جانبه با قاچاق است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا