نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خدمات آستان قدس در استانها با نهادهای حمایتی موازی کاری نشود گفت:آستان قدس از روستاییان برای بازگشت به روستا حمایت کنند.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با سرپرست و جمعی از کارکنان نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد، اظهار داشت: کارهایی که در رابطه با احیای موقوفات امام رضا(ع)، خیریه‌ها و توجه دادن به مردم به آن حضرت و خدمات موردی که برای آنها پیش می‌آید، باید ساماندهی شود.
وی خاطرنشان کرد: می‌توان به گونه‌ای اقدام کرد که با کارهای کمیته امداد، اوقاف و سازمان‌هایی از این دست دوباره‌کاری یا موازی‌کاری به وجود نیاید و اصطحکاکی وجود نداشته باشد.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اینکه افرادی که با کمیته امداد ارتباط برقرار می‌کنند بخواهند همان خدمات را از طریق این نهاد بگیرند، یک مقدار فعالیت‌ها سخت می‌شود و گره در کار ایجاد می‌شود.
ناصری ادامه داد: اگر یک کارهای و مسائلی که مکمل برخی کارهای دیگر است در نظر گرفته شود، تاثیر بسیار بیشتری در فعالیت‌ها به وجود می‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: به عنوان مثال خانواده‌هایی هستند که با مشکلات بسیار زیادی در زندگی روبور هستند ولی به دلیل حفظ آبرو دست جلوی هیچ کسی دراز نمی‌کنند و به کسی مشکلشان را بیان نمی‌کنند.
امام جمعه یزد اظهار داشت: در صورتی که بحث حمایت‌هایی که از طریق موقوفات و نذورات امام رضا(ع) انجام می‌شود در چنین مسیرهایی انجام شود نه تنها موازی کاری به وجود نمی‌آید بلکه خوب هم هست ولی اینکه کارهای کمیته امداد انجام شود، اصطحکاک به وجود می‌آورد اصلا شدنی نیست.
ناصری تصریح کرد: در باب روستاها، یکی از مشکلات خالی شدن آنها از سکنه است، الان در روستاهای ما کسی زندگی نمی‌کند و به ویژه در ایام زمستان روستاهایی که در گذشته چندهزار نفر جمعیت داشته، الان خالی از سکنه شده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: اگر یک ساماندهی صورت گیرد و خدمات به صورتی باشد که روستاییان به روستاهای خودشان برگردند، کار بزرگی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت باید در این زمینه فعالیت کند ولی کاری تا به الان نکرده، گفت: اگر بررسی صورت گیرد که چه مشکلی در روستا سبب شده روستاییان به شهر مهاجرت کنند، می‌توان زمینه بازگشت آنها را به وسیله رفع این مشکلات فراهم کرد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به احداث زائرسراهای ارزان قیمت و با کیفیت خوب برای محرومان دستور داده‌اند، گفت: نمایندگی‌های آستان قدس برای ساخت این زائرسراها کمک کنند تا زمینه استفاده زائران به ویژه محرومان جامعه از این زائرسراها فراهم شود.
ناصری با اشاره به اینکه شهرداری مشهد کمک زیادی به ساخت زائر سرای مردم یزد کرده، گفت: ساخت این زائرسرا باید سرعت بیشتری پیدا کند تا شاهد استفاده مردم از آن باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا