در جلسه‌ای با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش استان یزد، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه فرهنگی به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در بین دانش‌آموزان و معلمان و همچنین برگزاری جلسات کتاب‌خوان در مدارس استان، منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این جلسه که روز شنبه 9 بهمن‌ماه برگزار شد، با اشاره به حضور فعال دانش‌آموزان در نشست‌های کتاب‌خوان سال جاری، تصریح کرد: دانش‌آموزان، فعال‌ترین قشر در نشست‌‌های کتاب‌خوان 10 ماهه نخست سال جاری بوده‌اند و همواره در این جلسات حضور چشمگیر و مؤثری داشته‌اند.

وی نشست‌های کتاب‌خوان را فرصتی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات مطالعاتی افراد دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 850 نشست کتاب‌خوان ویژه، کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای در سراسر استان برگزار شده که 99 مورد آنها نشست‌ مدارس بوده است.

دوست فاطمی‌ها همچنین از همه مربیان و معلمان خدوم که برای گسترش فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

احمد شیرزاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و همکاران وی در راستای اعتلای کمی و کیفی کتابخانه‌ها، بیان داشت: مطالعه کتاب در کنار ارتباط و همنشینی با علما و بزرگان از راه‌های دریافت تجربیات ارزشمند دیگران است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو دستگاه مهم فرهنگی استان برای رشد مطالعه در جامعه گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در بین دانش آموزان و معلمان یک ضرورت است و باید به این امر توجه جدی شود.

گفتنی است، براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش استان، این دو دستگاه در خصوص همکاری‌های دوجانبه در زمینه ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در بین دانش آموزان و معلمان، برگزاری جلسات نشست کتابخوان در مدارس، تقدیر مشترک از معلمان و دانش‌آموزان فعال در برنامه‌های کتاب و کتابخوانی و حضور فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان در جشنواره کتابخوانی رضوی تفاهم کردند.

این تفاهم‌نامه در 6 ماده و 19 بند به امضای "احمد شیرزاد" مدیرکل آموزش و پرورش و "رقیه دوست فاطمی ها " مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان رسید و مدت اعتبار آن نیز 2 سال است.

در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد، معاونان و کارشناسان فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی استان حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا