سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم شریف یزد و اشکذر تمامی مسئولین امر ساخت و ساز ساختمان را به نشستي مشترك در شورای شهر یزد فراخواند.

                                                                                                                                                                                                                                          یزدفردا- به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد و اشکذر، سید ابوالفضل موسوی بیوکی با دعوت از کلیه مسئولین امر ساخت و ساز ساختمان به نشست مشترک در شورای شهر یزد در شامگاه شنبه نهم بهمن ماه ۹۵ ضرورت اجرای قوانین در امر ساخت و ساز را گوشزد نمود.

نماینده مردم شریف یزد واشکذر در این نشست ضمن مرور ماجرای پلاسکو برنامه ریزی برای جلوگیری از وقوع حوادثی این چنینی را یادآور شد و اثراتی که می تواند در دراز مدت بر شکل گیری شهر و ساخت و سازها داشته باشد را برشمرد.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی گفت: با توجه به گزارشات واصله بخش زیادی از ساخت وسازهای انجام شده یا در حال انجام در یزد بصورت غیر مجاز است که بایستی نسبت به تعین تکلیف آنها اقدام نمود
عضو کمیسیون عمران مجلس هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با ساخت و سازهای شهری را از دیگر عوامل تأثیرگذار در ایمن‌سازی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و افزود : در بحث تفکیک اراضی به هیچ عنوان بدون تأیید شهرداری هیچ تفکیکی نباید در هیچ نقطه‌ای از شهر انجام شود.
نماینده مردم شریف یزدو اشکذر یادآور شد: برای صدور پروانه ساختمانی احراز مالکیت بر پلاک ضروری است و در غیر این صورت اصلا پروانه ساخت نباید صادر شود.
موسوی‌بیوکی اجرای قوانین شهر سازی و ایمن‌سازی را یکی دیگر از ضرورت‌های صدور پروانه ساخت و ساز برشمرد و افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی استان باید بیش از پیش مردم را در مورد این که رعایت قوانین ساخت و ساز به نفع مالکان است، آنها را توجیه کنند.
نماینده مردم شریف یزد و اشکذر ارائه تسهیلات از جمله تخفیف توسط نظام مهندسی را یکی از نیازهای رجوع مردم برای دریافت پروانه ساخت و ساز دانست و خواستار آن شد سیستم نظام مهندسی طبق مقررات ساختمان وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
لازم به ذکر است علاه بر اعضای شورای شهر نمایندگان : مسکن و شهرسازی , دادستانی – ثبت اسناد و املاک– دفتر فنی استانداری – هیات مدیره نظام مهندسی در این نشسست مشترک حضور داشتند و نسبت به مساله ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از آن در یزد بحث و تبادل نظر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا