بخش‌کودک کتابخانه روستایی مهر بهادران از توابع شهرستان مهریز، پیش از ظهر چهارشنبه 13 بهمن با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و فرماندار مهریز گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار مهریز در این مراسم با تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از تلاش‌های مدیرکل و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان یزد که در راه رشد فرهنگ و آگاهی مردم قدم برمی‌دارند، قدردانی کرد.

وی با قدردانی از نیت خیر بانیان کتابخانه "مهر" روستای بهادران، مرحوم حاج علی اکبر رحمت‌‌پور و همسر مرحومش مهرانگیز مرتضوی، تصریح کرد: جای خرسندی است که فرزندان و یادگاران این دو خیّر نیک‌اندیش نیز راه آنان را ادامه داده‌اند و با پرداخت هزینه‌های راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه، به گسترش فرهنگ مطالعه در روستای مهر اهتمام ورزیده‌اند.

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود نشست‌های کتاب‌خوان را اقدامی ارزشمند برای معرفی کتاب‌های مفید به اقشار مختلف جامعه ارزیابی کرد و افزود: نشست‌های کتاب‌خوان آینده روشنی را در ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه و ارتباط هرچه بیشتر مردم با کتابخانه‌ها را نوید می‌دهد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز انقلاب اسلامی، بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که با تأکید شخص دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دستور کار اداره کل استان قرار گرفته است، توجه به بخش کودک کتابخانه‌ها و شاداب‌سازی این فضاها است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان جزو قشرهایی از جامعه هستند که بیشترین ارتباط و انس را با کتابخانه‌های عمومی دارند و تلاش اداره کل کتابخانه‌های استان بر این بوده است که فضای مناسب و مطلوبی برای این عزیزان ایجاد کند.

دوست فاطمی‌ها همچنین کودکان را آینده‌سازان کشور اسلامی ایران دانست و از نونهالان حاضر در مراسم دعوت کرد با حضور در کتابخانه مهر از بخش کودک تازه تأسیس این کتابخانه استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در پایان از تلاش‌ها و حمایت‌های ویژه فرماندار، بخشدار و دهیاران روستاهای مهریز، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و مسئول کتابخانه مهر بهادران قدردانی کرد و یاد خیّران مرحوم این کتابخانه را گرامی داشت.

در بخش دیگری از آیین گشایش بخش کودک کتابخانه عمومی مهر روستای بهادران، یکی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و دوران اسارت خود در زندان‌های رژیم بعثی عراق پرداخت.

در پایان این مراسم نیز از دختر مرحوم حاج علی اکبر رحمت‌پور به دلیل پرداخت هزینه های راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه مهر بهادران قدردانی شد.

فرماندار مهریز و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همچنین از فاطمه منگلی، مسئول کتابخانه مهر بهادران و حسین علیزاده، جانباز و آزاده دفاع مقدس با تقدیم هدایایی قدردانی کردند.

کتابخانه عمومی "مهر" روستای بهادران در شهرستان مهریز به همت مرحوم رحمت‌پور در سال 1391 و با صرف هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال احداث شد و در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد قرار گرفت.

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و فرماندار مهریز پس از این مراسم با حضور در روستای گردکوه از توابع شهرستان مهریز، از ساختمان در آستانه راه‌اندازی کتابخانه این روستا دیدن کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا