یزد، تنها شهر خشتی زنده جهان، امروز میزبان راهنمایان گردشگری 40 کشور دنیا بود.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد "فاطمه دانش یزدی" اظهار داشت: اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری 40 کشور جهان امروز از بافت تایخی و بناهای شاخص استان از جمله مسجد جامع، مجموعه امیرچخماق، باغ دولت آباد، دخمه، آتشکده و موزه آب بازدیدکردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه اعضای فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، برای سفری دو روزه به یزد آمده اند تصریح کرد: طی برنامه ریزی انجام شده راهنمایان گردشگری جهان فردا مهمان شهرستان میبد بوده و از بناهای تاریخی این شهرستان نیز بازدید خواهند کرد.

این مقام مسول یکی از اهداف استان برای میزبانی راهنمایان گردشگری جهان را معرفی هرچه بهتر یزد و ظرفیت‌های آن دانست و افزود: ما خودمان را ملزم می‌دانیم که یزد را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری داخلی و خارجی مورد توجه همگان قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: اثرگذارترین ارکان جامعه در بحث گردشگری، راهنمایان هستند و این قشر با شناساندن باورها و ارزش های ملل به یکدیگر عامل وحدت و ایجاد گفتمان های صلح و دوستی هستند.

دانش در پایان خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی نقش مهمی در روشنگری و کمک به برقراری ارتباط دوستانه و مسالمت آمیز بین ملت ها دارد و امیدواریم اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان واقعیات فرهنگ، صلح پذیری و مهمان دوستی ما را به عنوان سفیری به مردمانشان ابلاغ کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا