میبد فردا میزبان اعضای کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد "فاطمه دانش یزدی" عنوان کرد: راهنمایان گردشگری عضو کنوانسیون جهانی گردشگری در راستای برگزاری کنوانسیون گردشگری ضمن حضور در استان یزد از شهرستان میبد نیز بازدید می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه افزود: نارین قلعه، برج کبوترخانه و مجموعه کاروانی شامل چاپارخانه، یخچال خشتی، کاروانسرا و موزه های زیلو و سفال در برنامه بازدید این راهنمایان قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این گردشگران جهت حضور در کنوانسیون راهنمایان گردشگری که در تهران برگزار شد به ایران آمده اند تصریح کرد: اعضای کنوانسیون جهانی 2017 روز شنبه از جاذبه‌های تاریخی شهرستان میبد بازدید می‌کنند و سپس یزد را به مقصد اصفهان ترک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه زیلوبافان میبد برای استقبال و پذیرایی مناسب از راهنمایان گردشگری جهان، پرچم 40 کشور دنیا را توسط دستان هنرمند خود بافته اند، گفت: معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور، توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه ای راهنمایان بر اساس استانداردهای جهانی از مهمترین اهداف این کنوانسیون است.

شایان ذکر است: شهر تاریخی میبد دارای پیشینه‌ ای چندین هزار ساله است و به عنوان دومین مرکز شهری و تجاری استان یزد محسوب می‌شود که به واسطه بافت تاریخی ارزشمند خود تعداد زیادی از بناها و آثار تاریخی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا