با حضور دکتر دیوید گندرو جلسه بررسی تکنیکها و تجربیات در ساختار معماری گلین در یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، این جلسه که با حضور ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل، مجتبی فرهمند مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی یزد، دکتر دیوید گندرو از اساتید دانشگاه و کارشناس موسسه کراتر از کشور فرانسه و متخصص معماری گلین و نیز جمعی از مسئولین، کارشناسان، استادکاران و پیمانکاران بافت تاریخی استان در محل اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مجتبی فرهمند ضمن خیر مقدم به دیوید گندرو، عنوان کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد که تنها بافت تاریخی زنده دنیا به شمار می آید اتفاق بزرگی است که پرونده آن با استفاده از توانمندی ها و همکاری های متخصصین و کارشناسان معماری خشتی استان گردآوری گردید.

در ادامه استادکاران برجسته معماری سنتی استان به تبادل اطلاعات در خصوص تکنیکها و تجربیات در معماری گلین هر منطقه از استان پرداختند.

دیوید گندرو  نیز گزارشی از تجربیات موسسه کراتر فرانسه در خصوص معماری گلین در سراسر جهان ارائه نمود و در خصوص تجربیات هر منطقه از اقلیمهای جهان صحبت نمود و در خصوص ارتباط معماری گلین و صرفه جویی انرژی و محیط زیست صحبت کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا