نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه آمریکا از پیشرفت ملت ایران واهمه دارند، گفت: استبکار با تمام توان سعی بر سرکوب کردن انقلاب ایران دارد. آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع سربازان پادگان ولی عصر(عج) اردکان با اشاره به اینکه دهه فجر دهه تحول و دگرگونی است، اظهار داشت: این ایام، ایامی است که خدای متعال زحمات چندین ساله امام و این ملت را پاسخ گفت و خواسته بزرگی که امام داشت محقق کرد.
وی تصریح کرد: همین خواسته امام خمینی(ره) را پیامبران و ائمه معصومین(ع) دنبال کرده و برای آن زحمت و تلاش کرده بودند و به حمدالله به دست امام محقق شد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در برابر طاغوتی که هیچ کسی جرات حرف زدن نداشت برنامه‌ریزی، ایستادگی و مجاهدت کرد و با توکل به خدا، این هدیه بزرگ الهی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.
ناصری با اشاره به اینکه بیش از 1400 سال از اسلام می‌گذرد، گفت: کمتر کسی در طول این سال‌ها توانست که چنین برنامه‌ریزی و حرکت و تحولی داشته باشد اما امام خمینی(ره) که به صورت کامل خالی از پیروی از هوای نفس بود و خود را به خدا سپرده بود، توانست با توکل بر خدا به این موفقیت دست پیدا کند.
امام جمعه یزد افزود: مردم ایران هم با همراهی و کمک و تلاش با امام حرکت کردند و خداوند هم این نعمت بزرگ خویش را بعد از 1400 سال به ملت ایران هدیه کرد.
وی تصریح کرد: در زمان طاغوت همه بودند ولی به جز عده قلیلی، عقل و فکرشان به کار نیفتاده بود اما امام با صحبت‌های خدایی و با راز و نیازهای شبانه اش، جامعه ما را زنده و بیدار کرد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: پیش از انقلاب هر حرکتی که در ایران قرار بود اجرا شود حتما باید با اجازه آمریکایی ها و انگلیسی ها انجام شود و این موضوع سبب شده بود که مشکلات زیادی برای پیشرفت و آبادانی ایران به وجود آید.
ناصری ادامه داد: سردمداران ایران در آن زمان برای اینکه بتوانند از آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها امتیاز بگیرند، دست آنها را می‌بوسیدند و تا کمر در برابر آنها خم می‌شدند و عزت ملت ایران را به راحتی به باد می‌دادند.
امام جمعه یزد افزود: در مقابل آمریکایی‌ها هم ذلت، عقب گرد و درجا زنی ما را می‌خواستند تا به عقب برگردیم و در خوی حیوانی و جهل قرار بگیریم تا بتوانند ما را هر طور می‌خواهند بچرخانند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران در آن زمان نمی‌توانست رای دهد و وکیل، وزیر و رئیس جمهورش را انتخاب کند، گفت: خود شاه هم جرات این کار را نداشت که در ارتباط با انتخاب وزیر نظر دهد و حتما باید لیستی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌دادند را تایید می‌کردند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تمام منابع نفتی ایران را که ماهانه هفت میلیون بشکه بود بر می‌داشتند و هیچ چیز از دلارهای آن به ایران باز نمی‌گشت.
ناصری شاه ایران را امدادگر شرکت‌های ورشکسته استکبار دانست و گفت: اموال و منابع نفتی ایران به تاراج می‌رفت تا پول به خزانه آمریکایی‌ها برود و شاه بتواند در کشورهای مخلتف جهان به عیش و نوش بپردازد.
امام جمعه یزد یکی دیگر از مشکلاتی که در آن زمان بود را عدم اجازه به درس خواندن درست در کشور دانست و عنوان کرد: اگر هم کسی می‌خواست مدارج عالی را بگذراند باید به خارج می‌رفت و پس از تحصیل هم در همانجا می‌ماند تا به آنها خدمت کند.
وی تصریح کرد: الان در صنعت هوا فضای آمریکا یا فضاهای ماهواره‌ای آمریکا به قولی بیان می‌شود که 11 هزار ایرانی وجود دارد که از سابق رفته‌اند و در آنجا مانده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه این عقیده و ایده الان هم سعی دارد که جوانان مستعد ایران را به غرب بکشاند، گفت: هدف آنها این است که ایران را از مغز و ایده و تلاش خالی کنند.
ناصری بدترین موضوع در زمان شاه را ذلت و خواری ملت ایران دانست و گفت: شاه ایران عبد زرخرید آمریکایی‌ها بود که باید پول‌های زیادی به پای آنها می‌ریخت تا مگر اینکه نگاهی به آنها انجام شود.
امام جمعه یزد تصریح کرد: در روستاها هیچ رونقی نبود و اگر هم اقدامی انجام می‌شد، به همت مردم و بدون هیچ کمکی از سوی مسئولان کشوری انجام می‌گرفت.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با برنامه‌ریزی که کرد همه این موارد را کنار زد و مانند لیبرال‌ها که به دنبال ایجاد دولت ملی بودند، عمل نکرد و تاکید کردند که اگر قرار است حاکمیت خدا در کشور باشد، حاکمیت طاغوت باید کنار رود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه خداوند و دستورات الهی باید در جامعه اسلامی حاکم باشد، گفت: ما باید بنده خداوند باشیم چرا که او رحیم و رحمان است و ما را امداد می‌کند، آمریکایی‌ها هیچ
توانی برای امداد‌رسانی به ما ندارند.
ناصری تاکید کرد: اگر خداوند متعال یک لحظه عنایتش را از ما بگیرد و عقلمان از بین رود، باید ما را با زنجیر ببندند که خرابکاری نکنیم چرا که بدون این عقلی که خداوند به ما عنایت کرده، هیچ ارزشی در جامعه نداریم.
امام جمعه یزد با بیان اینکه اگر انسان‌ها همانند غربی‌ها حالت حیوانی به خود بگیرند، از حیوان هم بدتر می‌شوند، گفت: چند روز قبل در آمریکا به یک بچه 5 ساله‌ای که مادرش ایرانی است دستبند زدند و وی را به زندان انداختند بعد سخنگوی کاخ سفید بیان کرد که این کودک 5 ساله هم می‌تواند برای آمریکا حادثه‌ساز باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید خطاب به آمریکایی‌ها گفت که شما آدم‌کش‌ها را در کشورتان رها کرده‌اید و بدون هیچ خجالتی یک کودک 5 ساله را با دست بند دستگیر می‌کنید و بعد ادعای تمدن می‌کنید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در زمان طاغوت همین بلاها را سر ما می‌آوردند، گفت: الان خیلی از افراد در آمریکا و کشورهای دیگر خودکشی می‌کنند چرا که با مشکلی پیدا می‌کنند و با توجه به اینکه خدا را فراموش کرده به این و آن متوسل می‌شوند و وقتی جواب نمی‌گیرند، مرگ را بهترین راهکار برای خود می‌دانند.
ناصری با بیان اینکه خداوند به ما فکر و عزت داده، گفت: بعد از انقلاب امام به ملت ایران فرمود شما می توانید، شما استعداد دارید و هیچ چیزتان پایین تر از آنها نیست و همین هم شد و توانستیم و 38 سال با تمام دنیا مبارزه کردیم.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امروز در دنیا با عزت ترین ملت جهان، ایران است، گفت: ایران پیشرفته‌ترین کشور در برخی زمینه‌ها از جمله سیاسی و شخصیتی است.
وی ادامه داد: استکبار می‌ترسد که اگر ایران از این بالاتر برود، مردم کشورهایشان بیدار شوند و آنوقت علیه‌شان شورش کنند به همین دلیل می‌خواهند ایران را به هر صورتی که هست سرکوب کنند و نگذارند که ایران به پیشرفت دست پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای رضای خدا می‌کرد و همیشه به فکر ملت ایران بود، گفت: امام خمینی(ره) در نجف که بودند در تابستان گرما را تحمیل می‌کردند و غذا هم خیلی کم می‌خوردند و خود ما بعدا فهمیدیم که ای داد ایشان برای اینکه می‌خواهند هم درد ملت ایران باشند، این سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا