استاندار یزد پیش از ظهر یک‌شنبه 17 بهمن ماه در مراسم جشن روز پرستار که در بیمارستان حضرت آیت‌الله شهید صدوقی(ره) یزد برگزار شد، گفت: پرستاری روحیۀ قوی، صبوری، ایثارگری و مهربانیِ قوی‌تر از عشقِ مادر به فرزند می‌خواهد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مراسم جشن روز پرستار به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و هم‌زمان با ایام الله دهۀ فجر با حضور«سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، «مصطفی سالاری» فرماندار یزد، «سیدحسین میرحسینی» معاون روابط عمومي،‌ تشريفات و امور بين الملل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، «محمدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت‌الله شهید صدوقی(ره) و جمعی از پرستاران شهر یزد در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، ایام‌الله دهه فجر و روز پرستار، سیاست‌های کلی استان در بخش بهداشت و درمان را بر محور پیشگیری دانست و بیان کرد: عوامل مختلف ورزشی و تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌ها تاثیرگذار است.
«سیدمحمد میرمحمدی» با بیان اینکه پیشگیری برای کاهش آسیب‌ها و داشتن جامعه‌ای سالم مؤثر است، به دشواری‌های شغل پرستاری اشاره کرد و گفت: حساسیت شغل پرستاران به این دلیل است که ریزترین مسائل و جزئی‌ترین غفلت‌های احتمالی در عملکرد آنها مؤثر است.
عالی ترین مقام اجرائی استان با اشاره به ضرورت رفتار عاطفی پرستاران، به نقش آنها در بهبود روحی و جسمی بیماران تاکید و در خصوص کمبود پرستار در استان حاطرنشان کرد: اکنون امکان تربیت و آموزش پرستار برای بخش خصوصی فرآهم شده است.
میرمحمدی با بیان اینکه اکنون جامعه نیازمند پرستاران بیشتری است، افزود: پرستاری روحیۀ قوی، صبوری، ایثارگری و مهربانیِ قوی‌تر از مادر به فرزند می‌خواهد .
وی ادامه داد: پرستاران شایستۀ دریافت نشان ایثارگری می باشند زیرا آنها فرشتگانی هستند که مانند پروانه به دور بیماران می‌چرخند تا شکستگی دل بیمار را درمان کنند که این کاری سخت و دشوار و شایستۀ تقدیر است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: عشق و علاقه به هم‌نوع افزایش یابد و در قبال آسیب‌هایی که به انسانهای دیگر وارد می‌شود، همه مسئولیت‌پذیر باشیم تا شاهد کاهش بیماری‌ها و درد و رنجها در جامعه باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) نیز در این مراسم بزرگترین دغدغه جامعه پرستاری را کمبود پرستار دانست و اظهار امیدواری کرد که ۳۰۰ پرستار به این جامعه اضافه شوند.
«محمدرضا میرجلیلی» آموزش جامعه پرستاری را نیاز به تداوم و آن را رویکرد استان در قبال این قشر دانست.
گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۳نفر از پرستاران استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل و صلاحیت حرفه‌ای پرستاری به طور نمادین به آنها اعطا شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا