با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مراسم دیدار استادان و مسئولان دانشگاه های استان یزد با امام جمعه یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر؛ نماینده مردم یزد و اشکذر در حاشیه این مراسم که در گرامیداشت ایام الله دهه فجر برگزار شد، گفت: دانشگاه های استان نقشی اساسی در توسعه استان دارند که باید با نقش آفرینی در عرصه های فکری و گسترش اتاق های فکر، اثرگذاری خود را روز به روز بیشتر کنند.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ادامه داد: از زمانی که دوران نمایندگی ام را شروع کردم، اولین قدمی که برداشتم ارتباط با دانشگاه بود، در نتیجه آن اتاق فکر دانشگاه تشکیل شد و این اتاق فکر موضوع شهر هوشمند را پیگیری می کند.

وی هم چنین موضوع جذب نخبگان استان و اجرای طرح آمایش استان را از جمله مهم‌ترین مسائل پیش‌روی دانشگاه‌های استان یزد خواند.

در این نشست همچنین امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان یزد، بر نقش دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

آیت الله ناصری گفت: دانشگاهیان باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته اقدام کنند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و اجرایی شدن آن در حل مسائل و مشکلات بسیار موثر و همواره یک ضرورت است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اجرایی شدن کامل اقتصاد مقاومتی به همکاری ، تعهد و همکاری فرهیختگان و دانشجویان نیاز مبرم دارد.
ناصری به نقش دانشگاهیان در ترویج ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی به دانشجویان اشاره و خواستار پیگیری آن به عنوان یک رسالت مهم تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست روسای دانشگاه های استان یزد به ارائه گزارشی از دستاوردهای خود و بیان مسائل و مشکلات پیش روی دانشگاه های استان پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا