همزمان با ششمین روز از ایام اله دهه فجر انقلاب اسلامی سه اقامتگاه بومگردی کلوت، واحه و ساعت چی در شهر یزد با حضور سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد محمدرضا نصیری اظهار داشت: گردشگری فرصت‌های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می‌کند که بیشتر آن‌ها، روابط مستقیم و متقابل میزبان و مهمان را در خانه و املاک خانواده گردشگر پذیر در بردارند. این حضور و مشارکت از سوی خانواده، برای تجربه و رضایت گردشگر و همچنین برای توسعه پایدار مقصد و جامعه محلی، امری بسیار حیاتی است. 

وی افزود: یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوگردی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون چهل اقامتگاه بومگردی در سطح استان به بهره برداری رسیده بود که با سه اقامتگاه بومگردی کلوت، واحه و ساعت چی، تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال در سطح استان به چهل و سه واحد رسیده است.

نصیری در توضیح اقامتگاه های بومگردی استان گفت: اقامتگاه های بومگردی استان در سطح بافت های تاریخی شهرستانهای یزد، اردکان، میبد و ابرکوه و چند روستای استان مستقر می باشند و هریک از این اقامتگاه ها خدمات متفاوتی را به گردشگران ارائه می دهند .

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی در خصوص ایجاد اقامتگاههای بومگردی گفت: هدف ما از ایجاد این اقامتگاه ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و همچنین حفظ خانه های تاریخی است.

وی عنوان کرد: در پروژه های بومگردی که امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می شود بیش از بیست میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

نصیری در خصوص تسهیلات واحدهای اقامتی بومگردی خاطرنشان ساخت: با هماهنگی این اداره کل با صندوق کارآفرینی امید استان یزد به بومگردی های استان تسهیلات کم بهره تعلق گرفته است و امیدواریم با همکاری بیشتر بین این دو ارگان شاهد افزایش تعداد اقامتگاه های بومگردی در سطح استان در راستای رفاه حال گردشگران باشیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا