معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در مراسم جشن بزرگ خاطره‌گویی انقلاب گفت: انقلابیون واقعی هنوز هم پایبند به شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) هستند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، جشن بزرگ خاطره‌گویی انقلاب، هم‌زمان با ایام الله دهۀ فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان و جمعی از مسئولان، انقلابیون و کتابداران استان در کتابخانۀ محمد جوادی یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم گفت: با وجودی‌که 38سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته، هنوز زوایای متعددی از این رویداد بزرگ در تاریخ سیاسی ایران پنهان مانده است.
«محمدعلی طالبی» بیان کرد: انقلاب اسلامی بر خلاف همۀ تحولات سیاسی رخ‌داده در تاریخ معاصر کشور، ظرفیت بالایی برای پاسخ‌گویی به نیازها و انتظارات نسل‌های مختلف دارد.
وی افزود: شایسته است به‌گونه‌ای انقلاب را برای نسل جوان تشریح کرد که در راستای پاسخ به همۀ انتظارات آنها دربارۀ وقوع یک انقلاب و تحول سیاسی باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: شایسته نیست اگر امروز لغزش و انحرافی از ارزش‌‌های اصیل انقلاب مشاهده می‌کنیم آن را به پای انقلاب بنویسیم بلکه باید توجه داشت که انقلابیون همواره به ارزش‌های اصیل انقلاب پایبند بوده‌اند.
طالبی با بیان اینکه انقلابیون واقعی هنوز هم پایبند به شعار « استقلال، آزادی جمهوری اسلامی»  و نیز آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) هستند، گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت رسیدن به پیشرفت همه جانبه را دارد و این ما هستیم که باید برای تحقق این پیشرفت‌ها تلاش کنیم.
وی محدود شدن در قالب‌های رسمی را یک نقطه ضعف دانست و بیان کرد: خاطرات انقلاب زوایای متعددی دارد و نمی‌توان آن را منحصر به اتفاقاتی کرد که بعضأ دیدگاه نسل جدید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: طبیعی است گفتنی‌های انقلاب از زبان افرادی که در بطن آن بوده‌اند، مؤثرتر از آن است که از سوی افرادی بیان شود که هیچ نقشی در انقلاب نداشته و امروز نیز تنها به دلیل منافع‌شان با انقلاب همراه هستند.
طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: مردم تحت تأثیر برخی مشکلات جامعه و رفتارهای دوگانه بعضی افراد قرار نگیرند بلکه فرصتی فرآهم آورند که میان اعتقادات اصیل نسل انقلاب و نسل امروز نزدیکی ایجاد شود.
گفتنی است در پایان این مراسم از خاطره‌گویان انقلاب و برگزیدگان مسابقات کتابخوانی انقلاب در استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا