اولین نشست تخصصی هم اندیشی نجاتگران شهرستان یزد با حضور سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد با موضوع شناسنامه سلامت نجاتگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / حسین مجیبی فر سرپرست جمعست هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت : امدادگران و نجاتگران بازوان توانمند جمعیت هلال احمر هستند و هیچ حرکتی بدون حضور و حمایت آنها به ثمر نمی رسد.

وی افزود: توجه به نظرات، پیشنهادات و نکاتی که از سوی اعضا در این گونه نشست ها ارائه می شود، می تواند ما را در پیشبرد اهداف و اجرای بهتر و موفق تر در برنامه ها کمک کند.

مجیبی فر هدف از اجرای طرح شناسنامه سلامت  را پیشگیری از بیماری‌ های احتمالی امدادگران و نجاتگران و ارتقای سلامت و بهبود عملکرد آنان عنوان کرد و افزود: در این طرح همه افراد برای تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی و اختلالات رفتاری توسط پزشک و روانشناس مورد معاینه قرار می گیرند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد در ادامه بیان داشت : در مرحله اول شناسنامه سلامت 45 نفر از نجاتگران ( 25 نفر آقا ، 20 نفر خانم ) تکمیل شده است .

وی گفت: حضور امدادگران و نجاتگران در پایگاه های امداد و نجات و حوادث، موجب افزایش ضریب اطمینان صحت امدادرسانی و کاهش تلفات انسانی در حوادث و سوانح شده و این در حالی است که خود این افراد زمانی می توانند مداخلات مؤثری انجام دهند که دارای سلامت جسمانی و روانی باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا