معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در مراسم تجليل از جانبازان نخاعي، خانوادۀ معظم شهدا و ايثارگران استان گفت: مبلغ سه هزار و 850 ميليارد تومان معوقه‌ها و مطالبه‌های 15 سال گذشتۀ ايثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و آزادگان از سال 76 در دولت تدبير و اميد پرداخت شده است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، آئين تجليل از جانبازان نخاعي، خانواده معظم شهدا و ايثارگران انقلاب و همسران جانبازان نخاعي استان پیش از ظهر چهارشنبه بیستم بهمن ماه با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور و هیئت همراه، استاندار يزد، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، مشاور استاندار در امور ايثارگران، معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران و فرمانده نيروي انتظامي استان در مهمانسراي استانداري يزد برگزار شد.
معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين مراسم ضمن تبريك ايام الله دهه فجر انقلاب، مردم يزد را مردمي مؤمن و با باورهاي قوي ديني دانست كه نقش مهمي در پيروزي و حفظ انقلاب اسلامي داشته اند.
«حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي شهيدي» بيان كرد: در حال حاضر سه ميليون و 350 هزار نفر تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران هستند و 100 درصد با مشكلات و مسائل خانواده معظم شهدا، ايثارگران، جانباران و آزادگان آشنا هستيم و براي رفع مشكلات آنها تلاش مي كنيم.
وي ادامه داد: در دولت تدبير و اميد با تأكيد مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري اسلامي ايران معوقات و مطالبات 15 سال گذشته اين عزيزان از سال 76 تا سال 91 به مبلغ سه هزار و 850 ميليارد تومان پرداخت شده است و معوقات سالهاي 92 و93 نيز تا اوايل سال آينده پرداخت مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي خاطرنشان كرد: در حال حاضر دو هزار و 231 جانباز نخاعي در كشور وجود دارند و از ابتداي فعاليت در بنياد شهيد تأكيد كرده ام كه قوانين بنياد برای حمایت این عزیزان نياز به بازنگري دارد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: قانون فعلي مربوط به 35 سال پيش است و در راستاي تدوين قانون جديد با هماهنگي مجلس شوراي اسلامي اقدامات و هماهنگي هايي را انجام داده ايم اما نتوانسته ايم آنگونه كه شايسته است به ايثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و آزادگان خدمت كنيم.
وي ادامه داد: ايثارگران ما به ويژه جانبازان نخاعي، شهيدان زنده هستند و بدون شك اجر اخروي آنها نزد خداي متعال محفوظ است اما ما هم بايد بتوانيم گوشه اي از ايثارگري و تحمل سختيهاي اين عزيزان را جبران كنيم.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه مسئله توجه به جانبازان به ويژه جانبازان نخاعي مربوط به 10 روز و يك ماه گذشته نيست، افزود: از ابتداي دولت تدبير و اميد تأكيد حجت الاسلام والمسلمين روحاني بر رفع مشكلات و دغدغه هاي جانبازان و ايثارگران بوده اما يك سري مشكلات نيز مربوط به تحريم ها و محدوديتهاي مالي دولت است كه با همه اين محدوديت ها بودجه بنياد شهيد و امور ايثارگران 10 درصد افزايش يافته است.
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي در پايان سخنان خود يادآور شد: بنياد شهيد و امور ايثارگران براي 60 هزار نفر از فرزندان شهدا، ايثارگران، جانبازان و آزادگان كشور شغل ايجاد كرده است و تلاش مي كند تا براي 67 هزار نفر ديگر نيز توليد اشتغال نمايد.
گفتني است در پايان اين مراسم از جانبازان نخاعي، خانواده معظم شهدا و ايثارگران انقلاب و همسران جانبازان نخاعي استان با اهداي گل و هدايايي تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا