استاندار يزد عصر چهارشنبه بیستم بهمن ماه در نشست شوراي اداري استان كه با حضور معاون رئيس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمائی 22 بهمن گفت: ملّت ایران با حضور پُرشور خود پاسخ سخنان غیرمنطقی رئیس جمهوری آمریکا را خواهد داد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست شوراي اداري استان، با حضور معاون رئيس جمهور و رئیس بنياد شهيد و امور ايثارگران و هیئت همراه، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، فرمانداران و مديران استان و اعضای شورای اداری در تالار انديشه استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در نشست شوراي اداري استان ضمن تبريك ايام‌الله دهه فجر، بیان کرد: استان يزد از نعمت‌ها و ظرفیتهای بسيار ارزشمندي برخوردار است كه از آن جمله همدلي و هم‌افزايي ميان مديران استان در جهت توسعه استان می باشد.
«سیدمحمد میرمحمدی» به 418 پروژه افتتاح شده در ایام الله دهه فجر امسال با اعتبار دو هزار میلیارد تومان اشاره كرد و گفت: از اين ميان 177 طرح و پروژه استاني، 96 طرح و پروژه ملي، 9 طرح بزرگ خصوصي و 134 طرح در ديگر بخش‌ها افتتاح شده و می شود.
میرمحمدی با اشاره به برخي آثار برجام و توافقات هسته ای در استان ادامه داد: گشايش 504 فقره اسناد خارجي، برقراري و عملياتي شدن LC صادرات در بانك‌ توسعه صادرات براي نخستين بار پس از برجام، گشايش LC ماشين‌سازي گندله‌سازي بافق و انجام هزار و 500 مورد عملیات سوئیفت برخي از آثار برجام در استان يزد بوده است.
رئیس شورای اداری استان در ارتباط با طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه استان يزد از نظر پرداخت تسهيلات به واحدهاي صنعتي و توليدي رتبه پنجم كشور را كسب كرده است، بيان كرد: 319 واحد صنعتي در كارگروه تسهيل و رفع موانع تولید بررسي و برای رفع مشکلات آنها تصميم‌گيري شده است و 481 واحد صنعتي به‌طور مستقيم از سوي بانك‌ها تسهيلات دریافت كرده‌اند به‌گونه‌اي كه از مجموع 800 واحد صنعتي استان 691 ميليارد تسهيلات پرداخت شده است.
ميرمحمدي به جذب سرمايه‌گذار خارجي در زمينه انرژي خورشيدي و گردشگري اشاره كرد و گفت: تعداد گردشگران استان يزد از 25 هزار نفر در سال 92 به 80  هزار نفر رسيده و سرمايه‌گذاري‌هاي استان در زمينه گردشگري 58 هزار ميليارد تومان بوده است.
استاندار يزد در بخش دیگری از سخنان خود بيان كرد: امسال با منتخب مردم آمريكا روبه‌رو هستيم؛ فردي كه آمريكائيان خود نيز درباره وي دچار سردرگمي شده‌اند و تاكنون نشان داده است فردي متعادل و قابل پيش‌بيني نيست.
وي افزود: طبيعي است ملت ایران با توجه به صحبت‌هاي غیرمنطقی رئيس‌جمهوري آمريكا، همان‌گونه كه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند در راهپیمائی روز 22 بهمن با حضور گسترده و پُرشور خود پاسخ وي را خواهند داد.
رئیس شورای اداری استان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده گفت: تلاش شود در انتخابات شوراي شهر افرادي كه ظرفیت و پتانسیل لازم براي مديريت شهري را دارند، معرفی و انتخاب شوند.
میرمحمدی با تأكيد بر مشاركت و حضور گسترده مردم در انتخابات، خاطرنشان كرد: مشاركت بالا موجب نااميدي دشمنان نظام و انقلاب خواهد شد و با حضور گسترده در انتخابات اقتدار ملي و همبستگي تقويت مي‌شود.
استاندار يزد در پايان سخنان خود گفت: تلاش مسئولان برگزاری انتخابات در انتخابات پيش‌رو اين است كه حافظ و امانت‌دار رای مردم باشند و همه توجه و دقّت‌نظر خود را بر انتخاباتي سالم و قانونمند با برقراری امنیت کامل متمركز كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا