معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در يادوارة شهداي شهرستان بافق گفت: آسايش و امنيت امروز جمهوري اسلامي ايران به بركت خون شهدا و ايثارگري خانواده هاي معظم شهيدان، جانبازان و آزادگان است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، پنج شنبه شب 21 بهمن ماه مراسم یادواره شهدای بافق با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، امام جمعه بافق، فرماندار شهرستان بافق، معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع بافق برگزار شد.
معاون رئیس جمهور در اين مراسم استان یزد را استان دارالایمان، دارالمومنین و دارالعباده نام برد و بيان كرد: استان یزد همیشه شخصیت های بزرگی داشته است كه حضرت آیت الله حائری (ره)، حضرت آیت الله شهيد صدوقی(ره) و حضرت آیت الله سیدروح الله خاتمی(ره) از آن جمله اند.
«حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي شهيدي» با بیان اینکه امروز در برهه حساسی از تاریخ قرار گرفته ایم، گفت: ما مردم ایران باید با حضور پر رنگ خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ یاوه گویی های رئیس جمهوری جدید آمریکا که نه در درون آن کشور و نه در بیرون از آمریکا وجهه ای ندارد را بدهیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیه شريفه سوره ابراهیم، بیان کرد: خداوند از حضرت موسی(ع) خواسته است در میان مردم برود و خدا و روزهای خدا را به آنها یادآوری کند.
وي افزود: روزی که خداوند ما را از چنگال آل فرعون نجات داد و دیگر روزهایی مانند این روز از روزهای استثنایی است که در تاریخ هر قومی وجود و نیاز به یادآوری دارد.
معاون رئيس جمهوري با اشاره به تدابیر حضرت امام خميني(ره) در پيروزي انقلاب بیان کرد: دهه فجر، روز پیروزی انقلاب و روز برچیده شدن حکومت های طاغوتی بوده است که بنا به گفته ها یوم الله است و باید آن را گرامی داشت.
نماینده ولی فقیه و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به توطئه هايی كه دشمنان پس از پیروزی انقلاب به ایران روا داشتند، افزود: دشمنان نمی خواستند انقلاب شکل بگیرد و برای همین همه تلاش خود را به کار گرفتند تا انقلابی نو که به نام جمهوری اسلامی ايران شکل گرفته است را برچینند که هیچ گاه موفق نشدند و اتحاد مردم ایران نشان داد که مردم ایران نفوذناپذیر هستند.
حجت الاسلام والمسلمين شهیدی ادامه داد: آنچه باعث شد انقلاب ما تا امروز مقاوم در برابر دشمنان بایستد فرهنگ شهادت بود و باید این فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده منتقل کرد که یکی از روش های آن حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن است.
وی با اشاره به شرایطی که ایرانیان با آن مواجه بودند و باز هم در جبهه ها حاضر شدند، گفت: هشت سال دفاع مقدس برای همه ایرانیان و حتی برای جهانیان یک جنگ ارزشی بود و ما باید بدانیم که در مقابل این  شهدا و خانواده های آنان مسئول هستیم.
معاون رئيس جمهوري در پايان سخنان خود با بیان اینکه ما افراد بزرگی تقدیم انقلاب کردیم و وظیفه مهم ما در قبال آنها ارتقا و حفظ فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار در جامعه است، به مردم توصیه کرد از نزدیک با خانواده شهدا، ايثارگران، جانبازان و آزادگان دیدار داشته باشند زیرا آسایش و امنیت ملت ايران به خاطر خون شهداست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا