معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مراسم افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت «استاد حسین ملک‌افضلی اردکانی‌« در منطقۀ اسکان یزد اظهار امیدواری کرد: مراکز خدمات سلامت استان همانند نام استادان بزرگی که بر آنها گذاشته شده است، خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه دهند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مرکز خدمات جامع سلامت «استاد حسین ملک‌افضلی اردکانی» پیش از ظهر دوشنبه 25 بهمن ماه با حضور «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «حسین ملک‌افضلی‌اردکانی» مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «محمدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد و جمعی از مدیران و پزشکان استان در منطقۀ اسکان یزد افتتاح و از مقام علمی ملک افضلی استاد ممتاز دانشگاه تهران تجلیل شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم با بیان اینکه پیشرفت بخش بهداشت و سلامت یکی از دستاوردهای بزرگ استان پس از انقلاب اسلامی بوده است، در وصف حسین ملک‌افضلی اردکانی گفت: ایشان یکی از افرادی است که سال‌ها وقت و انرژی خود را برای توسعه و ترویج بهداشت در روستاها و مناطق محروم گذاشته است.
«محمدعلی طالبی» باعث افتخار استان دانست که نام این استاد و چهرۀ مطرح پزشکی استان و کشور بر مرکز خدمات درمانی یزد آن هم در منطقه‌ای از استان که راه‌اندازی مرکز درمانی در آن ضرورت داشت، نقش بسته است.
طالبی اظهار امیدواری کرد: این مرکز، خدمات ارزنده‌ای به مردم منطقه و یزد ارائه کند و افزود: شایسته است نام زحمت‌کشان عرصۀ خدمت را بلندآوازه کنیم تا راه حضور و مشارکت مردم برای توسعۀ کشور افزایش یابد.


انقلاب ما انقلاب عدالت اجتماعی است


مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با بیان اینکه افرادی که به‌خاطر رضای خدا و خدمت به مردم کار می‌کنند هرگز خسته نمی‌شوند، گفت: هرگاه احساس ارائۀ خدمت کرده‌ام، آرامش‌خاطر داشته ام.
«حسین ملک‌افضلی‌اردکانی» یزد را دارالمؤمنین و استانی با حُرمت خاص دانست که نامی درخشان دارد و سرمایه‌های اجتماعی آن مایۀ مباهت است.
عضو کمیتۀ مشورتی تحقیقات سلامت سازمان‌های بهداشت ژنو، تحول کشور در حوزۀ بهداشت را به دلیل دو موضوع نَفَس انقلاب و دوستان همراه، همدل و همکار دانست و افزود: انقلاب ما عاملی برای حرکت و انگیزۀ همۀ افراد در راستای توسعۀ کشور و عدالت اجتماعی بود زیرا توسعۀ خدمات بهداشتی را از مناطق محروم آغاز کرد.
ملک‌افضلی‌اردکانی با بیان اینکه امروز خانه‌های بهداشت کشور یک برند بین‌المللی هستند، گفت: امروز می‌طلبد در مراکز بهداشت رویکردی جدید پیش گیریم که و عملکردی متفاوت داشته باشیم.
عضو علمی وابسته در دانشگاه جکسون آمریکا و استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: امروز مهمترین عاملی که موجب ارتقای جامعه می‌شود سلامت جامعه است.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان سخنان خود اظهار امیدوری کرد: مرکز خدمات جامع سلامت منطقۀ اسکان یزد مدل کاملی از ارائۀ خدمت باشد و جامعه‌ای را در این منطقه تشکیل دهد که مردمش طبق ایده‌های جدید بهداشت جهانی تنها از نظر خدمات پیشگیری، غربالگری و درمانی رشد نکنند، بلکه آموزش اجتماعی ببینند که منجر به درآمدکافی و سواد سلامت و توسعۀ همه‌جانبۀ آنها شود.
گفتنی است در مراسم افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت استاد حسین افضلی‌اردکانی، از تندیس مرکز که نام این استاد و چهرۀ علمی کشور و استان بر آن بود نیز رونمایی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا