نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه زرتشتی‌ها به دنبال ترویج فساد و ایجاد تفرقه در کشور نیستند، گفت: ضد انقلاب سعی بر سوء استفاده از مراسم‌ زرتشتیان دارند. آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیران انجمن‌های زرتشتی استان یزد با وی با اشاره به اینکه خدای متعال در خدمت انسان هدف والایی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: خداوند ‌بزرگ هیچ زمانی کاری را بدون حکمت انجام نمی‌دهد.
وی هدف از خلقت انسان را رسیدن به مقام عالی انسانیت و قرب الهی دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، هر کسی هر عملی که در دنیا انجام می‌دهد، همین اعمال با وی در روز قیامت محشور می‌شود.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کرامت انسان دستیابی به این هدف والا و ارزشمند است، ادامه داد: این طور نیست که انسان هر عملی خواست در دنیا انجام دهد و بعد از مرگ هیچ چیزی در انتظارش نباشد بلکه بر خلاف عقیده مارکسیست‌ها، مومنان اعتقاد دارند که انسان باید جوابگوی هر عمل خیر و شری که در دنیا انجام داده باشد. 
ناصری با اشاره به نحوه خلق شب و روز و گردش خورشید و زمین، گفت: این پدیده‌ها به گونه‌ای خلق شده که شب و روز در طول زندگی بشریت ادامه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: هنر خدای متعال در خلق شبانه‌روز به حدی زیاد است که انسان هیچ زمانی از آن خسته و کسل نمی‌شود اما اگر قرار بود که همیشه روز 12 ساعت و شب هم 12 ساعت باشد و سر ساعت همه جا روشن یا خاموش شود، یک روند خسته کننده برای انسان به وجود می‌آید.
وی افزود: اما شب و روز به گونه‌ای خلق شده که به تدریج روز می‌شود و شب هم به تدریج می‌آید و ساعت‌های آن هم در روزهای مختلف سال متفاوت است و انسان اصلا از آن احساس خستگی و تکراری بودن نمی‌کند.
امام جمعه یزد تفاوت موجود بین میوه‌ها را بسیار ارزشمند دانست و گفت: اگر همه میوه‌ها به یک شکل و با یک خاصیت بود، یا اینکه تمام فصل‌ها یک میوه واحد داشت، اصلا میلی به آن نداشتیم ولی این حکمت خداوند است که تنوع بی‌شماری در مخلوقاتش داشته تا انسان در استفاده از آن خسته نشود. 
ناصری با بیان اینکه محبت و ایثار انسان و کمک به همدیگر از جمله منطق هایی است که در اسلام وجود دارد ولی غرب اصلا از آن بهره ای ندارد، گفت: الحمدالله در کشور ما اینطور بوده و آرمان اسلام و امام همین بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در دورانی قحطی در یزد آمد و خیلی از مردم مشکل داشتند، مرحوم آقا شیخ فقیه خراسانی زمانی که چیزی جمع می‌کردند و در بین مردم توزیع می‌شد، اول به پسرش می‌گفتند که در خانه یهودی‌ها و زرتشتی‌ها و همه را هم یکسان بدهید چون آنها هم مثل ما انسان هستند.
وی با اشاره به اینکه مرحوم آقا شیخ احترام ویژه‌ای به همه انسان‌ها قائل بودند و به همه از جمله مسلمان، زرتشتی و یهودی توجه ویژه‌ای می‌کردند، ادامه داد: الحمدالله ما از این عزیزان به ویژه زرتشتی‌ها اذیت و آزاری هم ندیدیم. 
امام جمعه یزد گفت: منتهی خوف ما این است دیگرانی که خوبی ما را نمی‌خواهند و به دنبال تفرقه هستند، زمینه‌ای را پیدا کنند و از اشتباهات ما سوء استفاده کرده و مواردی که نمی‌توانند در جاهای دیگر پیاده کنند، در جمع زرتشتیان و به اسم آنها انجام دهند و ضد انقلاب هم فرصتی برای سوء استفاده و پیاده کردن منویات بد خود پیدا کنند.
ناصری با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود را برای توطئه در راستای دور کردن ما از مسیر الهی به کار می‌بنند، تصریح کرد: ممکن است دست‌هایی از خارج که جزو زرتشتیان هم نیستند سعی کنند از کارهای زرتشتی‌ها برای دستیابی به اهداف خود سوء استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه کسی مخالف جشن‌ها و مراسم‌های زرتشتیان نیست، گفت: اگر بنا باشد از مراسم‌های زرتشتیان سوء استفاده شود و دشمنان تبلیغاتی ضد انقلاب و اسلام انجام دهند و دوییت به وجود آورند باید احساس خطر کرد.
وی با تاکید بر اینکه دشمن تا به الان اقداماتی در این راستا و در دیگر استان‌های کشور انجام داده، گفت: باید خیلی مراقب باشیم که دشمن زمینه سوء استفاده را پیدا نکند چرا که آنها به دنبال ترویج فساد و فحشا در ایران هستند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه زرتشتیان به دنبال ترویج فساد و ایجاد تفرقه در جامعه و حرکت علیه انقلاب نیستند، گفت: این موضوع در عمل زرتشیان دیده شده ولی به خوبی دیده شده که یک سری افراد سعی دارند از این جامعه خوب سوء استفاده کنند. 
ناصری گفت: با توجه به این حساسیت زرتشتیان باید سعی کنند در جشن‌ها و مراسم‌هایشان آن سلامتی که قبلا هم وجود داشته حفظ شود و نگذارند فضا به دست کسانی که وحدت ما را نمی‌خواهند ولی منافقانه وارد می‌شوند بیفتد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دشمن از هر راهی برای نفوذ و فتنه در کشور استفاده می‌کند، گفت: ما هم در مراسممان باید مراقب باشیم که اجانب اینگونه نفوذ و سوء استفاده نکنند و زمینه تفرقه را فراهم نکنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا