در نشست صميمانه معاون محترم وزير و رييس سازمان با همكاران معاونت توسعه مديريت و منابع عنوان شد: كاركنان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در اين كسوت داعيه دار آموزش مهارت به آحاد جامعه هستند .

در نشست صميمانه معاون محترم وزير و رييس سازمان با همكاران معاونت توسعه مديريت و منابع عنوان شد: كاركنان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در اين كسوت داعيه دار آموزش مهارت به آحاد جامعه هستند .

     به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد،در اين مراسم كه با حضور محمد امين سازگارنژاد، رييس سازمان،رحمت اله رحمتي قائم مقام،معاونين و كاركنان حوزه مذكور برگزار شد، مهارت و بسط و عرضه آن در جامعه را هدف غايي كاركنان و رسيدن به آن را ملزم به هم افزايي و درك مشترك آنان دانست.

بنا براين گزارش،سازگار نژاد با اشاره به گزارش اجمالي از روند امور در حال اجراي سازمان،بيان داشت:ما داراي پانزده هزار نيروي انساني هستيم كه در قالب هاي مختلفي از جمله  رسمي،پيماني، قراردادي و حق التدريس مشغول فعاليت هستند و ليكن فارغ از تفاوت ها همه يك سو و عهده دار برنامه ريزي براي ارائه آموزش مهارتي به جامعه هستند.

وي افزود:تك تك كاركنان اين سازمان مسئوليت رسالتي مهم را بر دوش دارند و همواره بايد اين سؤال را از خودبپرسند كه براي ارتقاء امر مهارت آموزي در ميان اقشار مختلف جامعه اعم از:بيكاران جوياي كار، ارتقاء سطح مهارت شاغلين و در نهايت ايفاي نقش مهارت آموزي در جامعه چه كاري انجام داده اند؟

رييس سازمان،يكي از وظايف مهم معاونت توسعه مديريت و منابع را كاهش دغدغه مالي كاركنان دانست و افزود:اگر كاركنان از اين لحاظ آسودگي فكري داشته باشند، به حتم مسئوليت و مأموريت خود را در امر مهارت آموزي به سر منزل مقصود مي رسانند.

وي در ادامه اين نشست،بيان داشت:همه بايد با منطق مبتني بر مسئوليت پذيري اجازه ندهيم نواقص و نگراني ها ناشي از مسايل روزمره ما را از رسالت اجتماعي و پشتباني از امر ملي مهارت آموزي غافل كند.

سازگار نژاد ادامه داد:بقا و ارتزاق ما در ظل اين هدف عالي است كه مهارت آموزي را در جامعه نهادينه و دائمي كرده و همواره در مسير آموزش دوستي و آموزش پذيري حركت كنيم .

وي در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه هاي در دست اجراي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در بخش فناوريهاي نوين آموزشي ( IT و ITC) اشاره  و ابراز داشت :با پيشرفت تكنولوژي در جوامع بشري و تغيير مفهوم آموزش، امروزه آموزش ها بلامكان و بلا زمان هستندو پيوستن به اين روند پر سرعت مسئوليت ما را خطير تر كرده است.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور،بيان داشت:با ظهور آموزش هاي نوين ما نيز به عنوان يك سازمان آموزشي مسئوليت سنگين تري را بر دوش داريم و بايد به جامعه در حال پيشرفت، از لحاظ آموزشي و توسعه در ابعاد فيزيكي و انساني نزديك شويم.

وي با تأكيد بر توسعه منابع انساني بيان كرد: ما مي بايست با شناخت جنس توسعه، براي نيروي انساني خود شرايط را مهيا كنيم كه با برنامه ريزي صحيح و تهيه پيش نيازها پاسخ گوي نيازهاي نوين مهارتي جامعه باشد.

وي در اين ميان نقش معاونت توسعه مديريت و منابع را بسيار مهم تلقي و از دست اندركاران اين حوزه خواست با شناخت توسعه در ابعاد نوين و مسئوليت پذيري، براي سال آتي سازمان از هم اكنون در بخش مالي اداري و انساني، برنامه ريزي  كنند.

سازگار نژاد، در خاتمه، كاركنان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور را نقشه راه و چشم اميد نيروي جوياي مهارت جامعه ناميد و از آنان به خاطر حس مسئوليت پذيري در برهه هاي زماني مختلف تقدير و براي آنان آرزوي هم دلي و هم افزايي كرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا