معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست کمیسیون اصلی برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر ضرورت مشارکت مردم و آگاه‌سازی جامعه نسبت به مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، کمیسیون اصلی برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «احمد ترحمی» دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، «محمدرضا علمدار یزدی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای این کمیسیون در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان مسیر بسیار خوبی را با یک وحدت گفتمانی بین همه دست‌اندرکاران دنبال می کنیم، گفت: نسبت به سه سال گذشته پیشرفت خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته ایم و حضور و مشارکت مردم و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به این حوزه می تواند مسیر مبارزه با قاچاق کالا را هموارتر کند.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: آموزش مردم و جامعۀ هدف و استفاده از رسانه های گروهی و تبلیغ عمومی به منظور توجیه و آگاه سازی جامعه باید به صورت جدّی در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار گیرد.


اجرای سامانۀ جامع انبارها انقلابی در تجارت الکترونیک


طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا بیان کرد: اجرایی شدن این سامانه می تواند در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ساماندهی تجارت آن قدر مؤثر باشد که از این اقدام به عنوان یک انقلاب در تجارت الکترونیک یاد کنیم.
وی افزود: برای اجرای چنین طرحی نیازمند فعال سازی کمیته های شهرستانی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود با بیان اینکه دستگاههای دولتی باید در اجرای سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا پیشقدم باشند، اظهار امیدواری کرد: با اهتمام، تعامل و آمادگی که در دستگاههای استان وجود دارد، بتوانیم استان یزد را به عنوان استان برتر در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور تبدیل کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا