دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: اجرای دقیق سامانۀ جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا گامی مؤثر در راستای شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع، قیمت‌گذاری و روزآمدی شیوه‌های نظارت بر بازار است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، کمیسیون اصلی برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «احمد ترحمی» دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، «محمدرضا علمدار یزدی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای این کمیسیون در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این نشست با بیان اینکه سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا یک طرح ملی در راستای الزامات سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: اجرای این سامانه در روند شفاف سازی تجارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار بااهمیت و اجرای دقیق سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا گامی مؤثر در راستای روان سازی نظام توزیع ، قیمت گذاری و روزآمدی شیوه های نظارت بر بازار است.
«احمد ترحمی» ادامه داد: در اجرای ماده 6، بند 3 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سامانه جامع انبارها در ارتباط با سامانه جامع تجارت کار خود را آغاز می‌کند و 9 سامانه کلی با زیرمجموعه ها در برش استانی بیش از 90 درصد پیشرفت کار داشته است.
وی افزود: سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا برای شناسایی مبادی و مقاصد بار طراحی شده که همه انبارها، سیلوها، سردخانه ها، دپو، فرآوری کالا و سایر خدمات توزیعی و پخش باید در این سامانه ثبت شوند.
ترحمی از دستگاههای دولتی استان خواست در راستای الکترونیکی شدن روند ثبت و صدور کالا و شفاف سازی نظام توزیع، در ثبت انبارها و محلهای نگهداری کالای خود پیشگام باشند.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در پایان سخنان خود به طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و ابلاغ شیوه های اجرایی آن اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید در بخش تجهیزات پزشکی، دارویی و لوازم بهداشتی بیش از 98 درصد محصولات دارای کد سلامت و شناسنامه اصالت هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست یکی از حلقه های حیاتی در تجارت را بحث انبار دانست.
«محمدرضا علمدار یزدی» همچنین گزارشی از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در 10 ماهه سال 95 در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه و از آمادگی کامل این سازمان برای اجرای دقیق سامانۀ جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا